Firmele care vor să poată transfera bani din contul de TVA într-un cont curent cât mai repede, în contextul noului sistem de plată defalcată, ar trebui să fie înscrise în Spațiul Privat Virtual (SPV), potrivit recomandărilor ANAF. Chiar dacă Fiscul trebuie să soluționeze în termen de 3 zile cererile firmelor pentru transferul unor sume din cont, transmiterea deciziilor emise de ANAF ar putea prelungi cu mult termenul.
Proiectul de ordin al președintelui ANAF privind procedura și condițiile de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA menționează că „cererea se soluționează în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la organul fiscal competent, prin emiterea deciziei/deciziilor de soluționare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA”.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Decizia de soluționare trebuie redactată în trei exemplare de către ANAF, pentru fiecare cont de TVA deschis la instituțiile de credit cuprinse în cererea depusă de contribuabil. Două exemplare vor ajunge la contribuabil, din care un exemplar va fi utilizat la instituția de credit/unitatea de trezorerie, la care este dechis contul de TVA pentru care se aprobă/respinge transferul de sume, iar un exemplar va rămânela Fisc pentru a fi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit informațiilor transmise de Fisc, comunicarea acestor decizii se va face conform Codului de procedură fiscală.
"În procedură este prevăzut termenul general de 3 zile în care ANAF trebuie să emită decizia. Termenul de 3 zile va trebui respectat în toate cazurile. Contribuabilul merge cu decizia la bancă. Pe baza deciziei emise de ANAF, transferul va fi făcut de bancă și nu de ANAF. Transmiterea deciziei se va face prin toate mijloacele prevăzute de Codul de procedură, aceleași pentru orice act administrativ fiscal emis de o autoritate publică. Dacă sunteți înrolați în SPV, în ziua respectivă (a emiterii deciziei, n.r.) primiți prin SPV decizia", a declarat vicepresedintele ANAF Daniel Florin Anghel, coordonator al activității de colectare a veniturilor bugetare, într-o conferință organizată recent de firma de consultanță PwC.
În timp ce prin SPV decizia s-ar primi în aceeași zi, transmiterea prin intermediul Poștei ar putea dura mai multe zile, care s-ar adăuga celor 3 în care Fiscul este obligat să emită decizia.
CITEȘTE ȘI Date furnizate Profit.ro: TVA defalcată a pornit la drum cu doar 175 de firme. Numai București și Arad au mai mult de 10 firme în sistemul split TVA, sunt și județe fără nicio firmă în noul sistem Potrivit Codului de procedură fiscală, transmiterea se poate face prin Poștă, la sediul Fiscului sau prin mijloace electronice.
Totuși, tot Codul de procedură prevede că „în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data emiterii actului administrativ fiscal, organul fiscal trebuie să inițieze acțiunile pentru comunicarea actului”.
Astfel, termenul maxim în care Fiscul este obligat să „inițieze acțiunile pentru comunicarea actului”, este de aproape 3 săptămâni de la depunerea cererii. Durata de transmitere efectivă va depinde de modul în care se realizează, de la imediat prin SPV, la câteva zile prin Poștă.