Direcția Generală a Vămilor atenționează operatorii economici autorizați să deruleze operațiuni cu produse accizabile în regim suspensiv de accize prin intermediul EMCS sau cu accize plătite în statul membru de expediție că retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană poate avea impact asupra operațiunilor transfrontaliere intracomunitare cu produse accizabile către, dinspre și prin regat. Astfel, expeditorii și destinatarii autorizati trebuie să examineze noile lor obligații după data retragerii.
EMCS nu va mai fi aplicabil în cazul mărfurilor care circulă în regim suspensiv de la plata accizelor care provin din UE și sunt expediate în Regatul Unit, sau celor care sunt expediate din Regatul Unit catre UE, aceste mișcări, ca și cele cu accize plătite, urmând a fi tratate după data de 30 martie 2019 ca exporturi, respectiv puneri in libera circulatie a marfurilor, in conformitate cu prevederile REGULAMENTULUI (UE) nr. 952/2013 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii. Operatorii economici afectați sunt sfătuiți să-și organizeze activitatea astfel încât mișcările cu produse accizabile inițiate în perioada următoare să fie închise în sistemul informatic înainte de data de 30 martie 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca principii generale:
- autorizațiile emise în Regatul Unit nu vor mai fi valabile în Statele Membre. În consecință, orice document administrativ electronic, document administrativ simplificat sau în procedură alternativă aprobat de autoritatea competentă din Regatul Unit înainte de data retragerii nu mai este o dovadă valabilă a statutului unional al marfurilor;
- nu se pot face schimburi de mesaje electronice între statele membre și Regatul Unit prin platformele de comunicații gestionate de Uniunea Europeana, cum ar fi EMCS;
- nu poate fi inițiată o nouă mișcare intracomunitară de produse accizabile către sau dinspre Regatul Unit după data retragerii;
- toate mișcările în curs de desfășurare cu produselor accizabile provenind din sau către Regatul Unit vor fi considerate, după data retragerii, deplasări din sau către o tară terță, cu toate consecințele aplicabile (de exemplu, statutul mărfurilor din afara UE, procedurile vamale aplicabile, confiscarea mărfurilor în caz de nerespectare).