Înregistrarea în SPV a firmelor și persoanelor care desfășoară profesii liberale și activități independente va fi obligatorie de la 1 martie 2022, a anunțat ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu. De asemenea, tot la 1 martie 2022 va debuta în sistem pilot și programul SAF-T, a spus acesta.
Întrebat dacă va exista o perioadă de tranziție, ministrul a spus ca obligația va fi efectivă de la 1 martie 2022.

Pentru marii contribuabili, sistemul SAF-T - Standard Audit File for Tax va deveni operațional de la 1 ianuarie 2022.
Totodată, ministrul a anunțat că un alt proiect important al ANAF, e-facturare, va funcționa în prima fază ca proiect-pilot pentru instituțiile guvernamentale, iar ulterior și în relatia dintre firme.
Proiectul pilot va fi implementat din septembrie 2021.
Conceptul SAF-T, fișier de audit standard, pentru schimb de date cu ANAF, va intra în testare cu 1 septembrie și va fi implementat pentru marii contribuabili începand cu 1 ianuarie 2022.
Înregistrarea instituțiilor publice în Patrimven se va aplica cu 1 martie 2022.

Profit.ro a relatat anterior că ANAF a ajuns în 2020 la un nivel de 97,9% în ce privește depunere online a declarațiilor, potrivit datelor agenției, în contextul în care pandemia a forțat anul trecut ANAF și contribuabilii să mute comunicarea fiscală mai rapid în online. Declarațiile fiscale reprezintă o parte importantă a comunicării dintre plătitorii de taxe și Fisc.