Președintele PNL, Nicolae Ciucă, a confirmat informația Profit.ro conform căreia Ministerul de Finanțe pregătește o soluție prin care cei care nu și-au plătit datoriile, dar le vor plăti până la data de 25 noiembrie vor beneficia de o anulare a accesoriilor. De asemenea, vor fi acordate bonusuri fiscale de 3% pentru cei care și-au plătit datoriile la timp.
Subiectul va fi discutat și la la Maratonul Impactul Fiscalității în Economie, programat să fie organizat de PROFIT NEWS TV pe 11 septembrie - DETALII AICI
Ciucă a declarat că, în ședința BPN, ministrul de Finanțe a prezentat această soluție.
VEZI AICI ȘI Amnistia modificată - Ștergere mai mare de datorii pentru persoane fizice. Firmele bun-platnice primesc bonus de 3% la impozit pe profit și impozit micro. Persoanele fizice bun platnice nu primesc nimic
Nicolae Ciucă a explicat că ”în ceea ce privește plata datoriilor existente care se ridică la peste 70 de miliarde de lei, am considerat că este cât se poate de important ca pentru cei care și-au plătit datoriile la timp, să existe măsuri care să recunoască tot ceea ce dumnealor au desfășurat în acest sens și va fi asigurat un procent de 3%, sub formă de bonusuri fiscale, pe care vor putea să îi folosească atât în investiții cât și în plata datoriilor, anul viitor”.
Pentru plata datoriilor, la Ministerul de Finanțe s-a identificat o soluție prin care, cei care nu și-au plătit datoriile și le vor plăti până la data de 25 noiembrie, să beneficieze de o anulare a accesoriilor în valoare de 100%, a mai anunțat Nicolae Ciucă.
Din estimarea Ministerului de Finanțe, există posibilitatea ca din aproximativ 60 de miliarde de lei, să se colecteze aproximativ 20 sau 25% din această sumă.
Anterior, premierul Ciolacu a confirmat la rândul său o serie de facilități fiscale, respectiv o amnistie la dobânzi și penalități, pentru cei care-și plătesc arieratele, care au ajuns la suma totală de 180 de miliarde lei.
Premierul a spus că statul va scuti de plata dobânzii accesorii firmele care plătesc arieratele de stat și va scuti de dobânzi accesorii firmele care vor lua credite fiscale.
Profit.ro a anunțat anterior că populația, firmele, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, unitățile administrativ-teritoriale ori instituțiile publice vor putea beneficia de înlesnire la plata obligațiilor restante către bugetul statului. În varianta actuală a proiectului, acestea vor beneficia de ștergerea a 85% din penalități, dobânzi și alte accesorii aferente obligațiilor principale restante la bugetul statului la data de 31 august 2024, dacă plătesc datoriile, respectând anumite condiții.
Cererile pentru a beneficia de anularea de dobânzi și penalități, precum și pentru credit fiscal, vor putea fi depuse până la 15 decembrie.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ministrul Finanțelor anunță: Stabilim ce declarații fiscale eliminăm. Pe 20 august trimitem note de conformare unor firmeDe asemenea, un procentaj de 10% din obligațiile bugetare principale restante vor putea fi transformate în credit fiscal, dar cu respectarea unor condiții în ce privește utilizarea banilor. Creditul fiscal poate fi utilizat pentru o perioadă de trei ani de la data depunerii solicitării, pe bază de documente justificative, numai pentru formarea de stocuri de materii prime, materiale sau servicii necesare activității operaționale sau pentru activități de investiții specifice debitorului;
Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a ridicat în mai multe rânduri în ultima perioadă problema arieratelor mari înregistrate la bugetul statului.
Din proiect
ART.I
(1) Prezentele măsuri se aplică pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice.
(2) În sensul prezentelor măsuri, prin obligații bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv se înțelege:
CITEȘTE ȘI Ministerul Finanțelor cere Guvernului aproape 300 milioane lei pentru plăți la schemele de ajutor de stat, cheltuieli în cazuri în care statul a fost executat silit, plata de scanere mobile a) obligații bugetare pentru care s-a împlinit scadența sau termenul de plată până la data de 31 august 2024 inclusiv. Sunt considerate obligații bugetare principale restante și obligațiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvență pentru care s-a împlinit scadența până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor;
b) diferențele de obligații bugetare principale stabilite prin decizii de impunere comunicate până la data de 31august 2024 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și diferențele de obligații bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la data de 31august 2024 inclusiv, stabilite de organul fiscal central prin decizie de impunere emisă și comunicată până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, ca urmare a unei inspecții fiscale sau a verificării situației fiscale personale;
c) obligațiile bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă din oficiu de organul fiscal sau prin declarație de impunere depusă cu întârziere de către contribuabil, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
d) alte obligații de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal în vederea recuperării la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile bugetare principale stabilite de alte organe decât organele fiscale, aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024, transmise spre recuperare organelor fiscale în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.
(3) Nu sunt considerate obligații de plată restante la data de 31 august 2024 inclusiv:
a) obligațiile bugetare pentru care s-au acordat și sunt în derulare înlesniri la plată, potrivit legii, la data de 31 august 2024 inclusiv;
b) obligațiile de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată în condițiile legii la data de 31 august 2024 inclusiv.
(4) Sunt considerate restante la data de 31 august 2024 inclusiv și obligațiile de plată care, la această dată, se află în oricare dintre situațiile prevăzute la alin. (3), iar ulterior acestei date, dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024 inclusiv, înlesnirea la plată își pierde valabilitatea sau, după caz, încetează suspendarea executării actului administrativ fiscal.
CITEȘTE ȘI Finanțe: Termenul de 5 zile pentru încărcarea în SPV a facturii se calculează din ziua următoare cele în care a fost emisă(5) Pentru obligațiile prevăzute la alin. (3) lit. b), debitorii pot renunța la efectele suspendării actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea dobânzilor, penalităților și tuturor accesoriilor. În acest caz, debitorii trebuie să depună o cerere de renunțare la efectele suspendării actului administrativ fiscal până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.
(6) Accesoriile aferente unor obligații bugetare principale reprezentând ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene nu se amână la plată și nu se anulează, dacă instituția sau autoritatea publică care a transmis organului fiscal titlul executoriu în vederea recuperării trebuie să vireze la bugetul Uniunii Europene, conform legii, respectivele accesorii.
(7) Prevederile măsurilor de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 se aplică în mod corespunzător de către:
a) organele vamale pentru creanțele vamale. În acest sens, decizia pentru regularizarea situației privind obligațiile suplimentare stabilite de controlul vamal este asimilată deciziei de impunere emise de către organele de inspecție fiscală. În situația în care decizia pentru regularizarea situației privind obligațiile suplimentare stabilite de controlul vamal este întocmită la solicitarea contribuabilului pentru a corecta obligațiile vamale declarate, atunci aceasta este asimilată declarației rectificative;
b) organele fiscale centrale pentru obligațiile bugetare stabilite de către organele de inspecție economico-financiară, prin dispoziții obligatorii și procese-verbale.
ART.II
Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anulează în procent de 85% din valoarea acestora dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
CITEȘTE ȘI ANAF va face publicitate pe platforme de comerț electronic pentru casele și mașinile pe care le vinde. Dispar informațiile despre persoanele executate și despre dosarele în care se recuperează prejudicii a) toate obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024;
c) debitorul să aibă depuse toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal central;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute la lit. a) - c), până la data de 15 decembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.
ART. III
(1) Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente diferențelor de obligații bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declarație rectificativă prin care se corectează obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal, se anulează în procent de 85% din valoarea acestora dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) declarația rectificativă este depusă începând cu data de 1 septembrie 2024 până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024;
b) toate obligațiile bugetare principale individualizate în declarația rectificativă se sting prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024;
c) sunt îndeplinite, în mod corespunzător, condițiile prevăzute la art. II lit. b) - d).
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile și în cazul corectării erorilor din deconturile de taxă pe valoarea adăugată efectuate potrivit reglementărilor legale în vigoare.
ART. IV
Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată se anulează în procent de 85% din valoarea acestora dacă sunt îndeplinite cumulativ și în mod corespunzător condițiile prevăzute la art. II lit. b) - d).
ART. V
(1) Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv și individualizate în decizii de impunere emise ca urmare unui control fiscal în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, și încheiate, conform art. 130 alin. (4) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, se anulează în procent de 85% din valoarea acestora dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) toate diferențele de obligații bugetare principale individualizate în decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din aceeași lege;
b) cererea de anulare a accesoriilor se depune în termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sancțiunea decăderii dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024.
(2) În sensul prezentelor măsuri, prin control fiscal în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se înțelege acel control fiscal pentru care nu s-a comunicat persoanei controlate decizia de impunere până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
(3) Prin derogare de la art. 105 alin. (8) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, în situația inspecțiilor fiscale ce urmează să înceapă după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, în scopul acordării anulării prevăzute la art. III, organele fiscale iau în considerare declarațiile rectificative depuse de debitori în cel mult 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
ART VI
(1) Debitorii prevăzuți la alin.(1) cărora le sunt aplicabile prevederile prevăzute la art. II – art. V din prezenta ordonanță de urgență pot beneficia de conversia unui procent de 10 % din obligațiile bugetare principale restante până la data de 31 august 2024 în credit fiscal, la solicitarea debitorului, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:
CITEȘTE ȘI Taxa pe lux a intrat în vigoare - Cine și cum trebuie să o plătească a) Sunt achitate obligațiile bugetare principale restante dar și obligațiile bugetare curente în perioada 1 septembrie 2024 și până la depunerea cererii de anulare a accesoriilor dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024 în conformitate cu prevederile art. II, lit. a)-d), art. III, lit. a)-c), art. IV, art. V, lit. a) – b) din prezenta ordonanță de urgență;
b) obligațiile bugetare principale restante până la data de 31 august 2024 și achitate potrivit art. II, lit. a)-d), art. III, lit. a)-c), art. IV, art. V, lit. a) – b) din prezenta ordonanță de urgență depășesc valoarea de 500.000 lei pentru contribuabilii mici, 1.500.000 lei pentru contribuabilii mijlocii și 5.000.000 lei pentru contribuabilii mari;
c) creditul fiscal este utilizat pentru o perioadă de trei ani de la data depunerii solicitării, pe bază de documente justificative, numai pentru formarea de stocuri de materii prime, materiale sau servicii necesare activității operaționale sau pentru activități de investiții specifice debitorului;
d) evidența contabilă pentru utilizarea creditului fiscal este condusă distinct prin grija debitorului și este păstrată pentru o perioadă de minim 5 ani de la data utilizării creditului fiscal;
e) debitorul să aibă depuse toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de obținere a creditului fiscal. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal central;
f) debitorul depune cererea de conversie a obligațiilor bugetare principale în credit fiscal după îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute la lit. a) - d), până la data de 15 decembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.
(2) Modul de constituire și utilizare a creditului fiscal este supus regulilor specifice de inspecție fiscală potrivit legii;
(3) Utilizarea creditului fiscal în alte scopuri decât cel prevăzut la alin.(1), lit. c) atrage după sine anularea facilităților privind creditul fiscal și restituirea creditului fiscal către buget împreună cu accesoriile prevăzute de lege, potrivit deciziilor organelor de inspecție fiscală;
ART. VII
(1) Debitorii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii sau de conversia în credit fiscal potrivit art.VI din prezenta ordonanță de urgență pot notifica organul fiscal cu privire la intenția lor, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor prevăzută la art. II lit. d) și cererii de conversie în credit fiscal prevăzută la art.VI, lit. e) dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024 sub sancțiunea decăderii;
(2) După primirea notificării prevăzute la alin. (1), organul fiscal verifică dacă debitorul și-a îndeplinit obligațiile declarative potrivit vectorului fiscal până la data depunerii notificării, efectuează stingerile, compensările și orice alte operațiuni necesare în vederea stabilirii cu certitudine a obligațiilor bugetare ce constituie condiție pentru acordarea facilității fiscale potrivit art. II - VI. În cazul în care se constată că debitorul nu și-a îndeplinit obligațiile declarative, organul fiscal îl îndrumă potrivit art. 7 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
(3) În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii notificării, organul fiscal eliberează din oficiu certificatul de atestare fiscală, pe care îl comunică debitorului.
CITEȘTE ȘI Plan - Reducerea mai rapidă a impozitelor aplicate energiei electrice, în cazul unor scumpiri neașteptate(4) Organul fiscal are obligația de a clarifica cu debitorul eventualele neconcordanțe cu privire la obligațiile bugetare ce constituie condiție pentru acordarea facilității fiscale sau a celor care pot fi anulate, potrivit art. II - VI.
(5) Pentru debitorii care au notificat organul fiscal potrivit alin. (1):
a) dobânzile, penalitățile și toate accesoriile, care pot face obiectul anulării, se amână la plată în vederea anulării. În acest caz, organul fiscal central emite decizie de amânare la plată a dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor;
b) procedura de executare silită nu începe sau se suspendă, după caz, pentru obligațiile accesorii amânate la plată potrivit lit. a);
c) obligațiile accesorii amânate la plată potrivit lit. a) nu se sting până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 15 decembrie 2024 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.
(6) Prevederile alin. (5) sunt aplicabile și pe perioada cuprinsă între data depunerii cererii de anulare a accesoriilor și data emiterii deciziei de soluționare a cererii potrivit art. IX alin. (1).
(7) Decizia de amânare la plată a dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor își pierde valabilitatea în oricare dintre următoarele situații:
a) la data emiterii deciziei de anulare a accesoriilor sau a deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz;
b) la data de 15 decembrie 2024 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.
ART. VIII
(1) Prin derogare de la prevederile art. 236 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data de 15 decembrie 2024 inclusiv, debitorii care au notificat organul fiscal potrivit art. VII și au dispuse măsuri de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, pot efectua plata sumelor înscrise în adresele de înființare a popririi din sumele indisponibilizate, altele decât cele reprezentând obligații de plată care fac obiectul amânării la plată în vederea anulării potrivit art. VII alin. (5) lit. a).
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile și pentru măsurile de executare silită prin poprire dispuse, potrivit legii, între data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și data de 15 decembrie 2024 inclusiv.
ART. IX
(1) Cererea de anulare a accesoriilor sau de obținere a creditului fiscal, depusă potrivit art. VII, alin.(1) din prezenta ordonanță de urgență, se soluționează prin decizie de anulare a accesoriilor sau, după caz, decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor sau după caz prin decizie de aprobare a creditului fiscal sau respingere a creditului fiscal;
CITEȘTE ȘI FOTO - Imagini de la protestul contabililor ”Fără haos în legislația fiscală”(2) Un debitor poate beneficia de anularea accesoriilor și/sau de obținere a creditului fiscal în oricare dintre situațiile prevăzute la art. II – VI, independent sau cumulat, dacă sunt îndeplinite condițiile pentru acordarea anulării/obținerii creditului fiscal.
ART. X
(1) Debitorii care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și data de 15 decembrie 2024 inclusiv, beneficiază de eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și cei care obțin eșalonarea în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și data de 15 decembrie 2024 inclusiv, pot beneficia de anularea dobânzilor, penalităților și tuturor accesoriilor în condițiile art. III - V.
(2) Debitorii care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență beneficiază de eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și cei care obțin eșalonarea în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și data de 15 decembrie 2024 inclusiv, pot beneficia, în baza cererii de anulare a dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor, depuse până la data de 15 decembrie 2024 inclusiv, de anularea dobânzilor, penalităților și tuturor accesoriilor în procent de 85% din valoarea acestora, dacă eșalonarea la plată se finalizează până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 15 decembrie 2024. În acest caz, accesoriile incluse în ratele de eșalonare cu termene de plată după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și data de 15 decembrie 2024 inclusiv, achitate odată cu plata ratei de eșalonare se restituie potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care eșalonarea la plată aflată în derulare cuprinde numai obligații de plată accesorii, debitorii pot beneficia de anularea accesoriilor rămase de plată din înlesnirea la plată acordată în procent de 85% din valoarea acestora, fără a le mai achita, urmând ca, în baza cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal să emită decizia de anulare a accesoriilor, precum și decizia de finalizare a eșalonării la plată.
ART. XI
(1) În cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, datorate bugetelor locale dar și cele referitoare la acordarea creditului fiscal potrivit prevederilor art. II - VI se aplică de către unitățile administrativ-teritoriale, opțional, cu condiția ca aplicarea acestor prevederi să fie stabilită prin hotărâre a consiliului local.
(2) Prin hotărârea prevăzută la alin. (1) consiliul local aprobă și procedura de acordare a anulării accesoriilor și de acordare a creditului fiscal cu respectarea dispozițiilor art. II - VI.
CITEȘTE ȘI Google are peste 1 miliard euro în taxe neplătite către Italia. Investigație lansatăART. XII
Prevederile art. II-V sunt aplicabile și în cazul obligațiilor bugetare administrate de alte instituții sau autorități publice. În acest caz, cererea de anulare a accesoriilor se depune și se soluționează de către instituția sau autoritatea publică care administrează respectivele obligații bugetare.
ART. XIII
Debitorii definiți potrivit art. I, alin.(1) din prezenta ordonanță de urgență care la data de 15 decembrie 2024 inclusiv au cereri de rambursare în curs de soluționare pentru care, ulterior acestei date, organul fiscal respinge total sau parțial rambursarea beneficiază de anularea obligațiilor bugetare accesorii în procent de 85% din valoarea acestora, dacă achită obligațiile bugetare de care depinde anularea, nestinse prin compensare cu sumele individualizate în cererea de rambursare, în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei prin care se respinge rambursarea.
ART. XIV
Facilitatea fiscală reprezentând anularea accesoriilor prevăzută de art. II-V își menține valabilitatea și în următoarele cazuri:
a) în cazul desființării actului administrativ fiscal în procedura de soluționare a contestației chiar dacă s-a dispus emiterea unui nou act administrativ fiscal;
b) în cazul în care ulterior emiterii certificatului de atestare fiscală potrivit art. VII organul fiscal constată existența unor obligații bugetare ce nu au fost incluse în certificatul de atestare fiscală.
ART.XV
Împotriva actelor administrative fiscale emise în aplicarea art. III - XIV se poate formula contestație potrivit art. 268 - 281 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare
ART. XVI
(1) Procedura de aplicare a prevederilor art. III - VI se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor , la propunerea președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în cazul obligațiilor bugetare administrate de către organul fiscal, în termen de maxim 15 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
CITEȘTE ȘI Carburanți mai scumpi, facturi mai mari la gaz. Lista modificărilor fiscale care intră în vigoare de azi(2) În cazul obligațiilor bugetare administrate de alte instituții sau autorități publice, cu excepția unităților administrativ-teritoriale și a subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiului București, procedura de aplicare pentru anularea procentului de 85% din valoarea accesoriilor se aprobă de conducătorul instituției sau autorității publice, cu avizul Ministerului Finanțelor, în termen de maxim 15 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.