Taxa auto, în diferitele sale forme, plătită anterior de șoferi, este pregătită să fie restituită doar pe baza unei cereri și a dovezii de plată, fără obligația anexării unor copii ale cărții de identitate și certificatului de înmatriculare a autovehiculului.
În prezent, legea prevede că ”la cererea de restituire se anexează, în original sau copie, documentul doveditor al plății taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule, taxei de poluare pentru autovehicule, taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrului de mediu pentru autovehicule, respectiv chitanța fiscală/ ordinul de plată și extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plății acesteia, precum și copiile cărții de identitate a vehiculului și a certificatului de înmatriculare”.
Această procedură a fost stabilită anul trecut de Guvern prin ordonanță de urgență, la acest moment fiind însă pregătite o serie de modificări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fiscul va putea constitui dreptul de restituire a taxei plătite și fără aceste documente, prin interogarea bazei de date proprii sau a Direcției de permise și înmatriculare a vehiculelor a Ministerului Afacerilor Interne.
Practic, ANAF deține baza de date pentru ce mașini au fost plătite taxele menționate, iar Ministerul de Interne poate stabili și cine are proprietarul la data respectivă.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cele mai multe daune plătite de firmele de asigurare fac cât o bară de Logan. Ponderea dosarelor “grele” plătite în ultimii doi ani este apropiată de zero