Probleme cu noile case de marcat: Firmele nu se grăbesc să cumpere, Fiscul lucrează greu, documentele cerute diferă de la un județ la altul. Finanțele transmit avertizări ferme

Probleme cu noile case de marcat: Firmele nu se grăbesc să cumpere, Fiscul lucrează greu, documentele cerute diferă de la un județ la altul. Finanțele transmit avertizări ferme
scris 25 iul 2018

Interesul firmelor pentru achiziția de imprimante fiscale și case de marcat cu jurnal electronic s-a redus după ce Guvernul a amânat termenele până la care companiile trebuie să aibă aceste echipamente fiscale, afirmă reprezentanți ai disitribuitorior de case de marcat. De asemenea, Fiscul lucrează greu în unele județe și cere un număr foarte mare de documente în plus față de ce recomandă centrala ANAF. Ministerul Finanțelor încearcă să combată această delăsare a firmelor prin mesaje ferme că noile termene nu vor mai fi prelungite.

“Oamenii nu vin să-și cumpere case de marcat pentru că s-a amânat termenul. Cei de la Finanțe ne chinuie cu niște schimbări la certificatul de atribuire a numărului unic. Fiecare direcție regională este cu Dumnezeul ei, nu este procedură unitară în țară, deși au scos ghidul acela. În continuare, pe lângă certificatul de atribuire a numărului unic pentru casă de marcat, se cer tot felul de documente în plus, dar cu temei legal, pentru că în ordonanța de urgență este un articol care spune că autoritățile pot cere orice alte documente lămuritoare. Pe lângă cele patru documente care sunt prevăzute în ghid, cer inclusiv rezoluții, mențiuni, hotărâri ale adunării generale, contracte de închiriere spațiu, o grămadă”, relatează pentru Profit.ro un reprezentant al firmelor care distribuie case de marcat cu jurnal electronic.

Urmărește-ne și pe Google News

Ghidul pentru cumpărătorii și distribuitorii de case de marcat cu jurnal electronic este disponibil aici

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Astfel, dacă în mod normal procesul de acordare a numărului unic de înregistrare fiscală, acordat la cumpărarea aparatului fiscal de către utilizatorul final, durează două zile, sunt și administrații județene ale ANAF unde se ajunge și la două săptămâni pentru a înregistra la ANAF o casă de marcat.

EXCLUSIV Decizie: Guvernul extinde termenul limită pentru depunerea Declarației Unice. Site-ul ANAF și SPV - cu probleme din cauza infrastructurii IT învechite a Fiscului UPDATE Guvernul confirmă CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Decizie: Guvernul extinde termenul limită pentru depunerea Declarației Unice. Site-ul ANAF și SPV - cu probleme din cauza infrastructurii IT învechite a Fiscului UPDATE Guvernul confirmă

Distribuitorii au case suficiente în stocuri, dar interesul cumpărătorilor s-a diminuat după amânarea termenlor limita de la care firmele vor fi sancționate.

Recent, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a avertizat ferm, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanți ai mediului de afaceri, că actualele termene limită pentru dotarea firmelor cu imprimante fiscale sau case de marcat cu jurnal electronic, respectiv 1 septembrie pentru contribuabilii mari și mijlocii și 1 noiembrie pentru cei mici, nu vor mai fi amânate. Finanțele se tem tocmai de faptul că firmele nu se vor grăbi să cumpere noile case de marcat din timp, pentru a aștepta să vadă dacă va exista o nouă amânare.

Doar 7 distribuitori au fost autorizați să vândă case de marcat

În plus, după ce a acordat rapid avize tehnice pentru mai multe modele de case de marcat propuse de șapte firme, Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică – ICI a devenit foarte strict și a întors chiar și de 3 ori modele prezentate ulterior de alte firme, potrivit reprezentanților distribuitorilor de case de marcat.

Lista distribuitorilor autorizați este disponibilă aici

Guvernul a amânat la finele lunii mai, prin ordonanță de urgență, termenele de la care vor fi aplicate amenzi companiilor care nu se dotează cu noile modele de imprimante fiscale și case de marcat cu jurnal electronic. Noile termene de la care vor fi aplicate sancțiuni pentru lipsa noilor modele de case de marcat sunt 1 septembrie pentru contribuabilii mari și mijlocii și 1 noiembrie pentru cei mici.

Anterior, legislația prevedea că firmele din categoria contribuabililor mici și mijlocii trebuie să aibă echipamentele acestea funcționale de la 1 iunie, iar firmele mici de la 1 august, în caz contrar urmând să fie sancționate.

Amânarea a fost motivată de faptul că primele firme au fost autorizate să vândă noile modele de case de marcat la finele lunii mai, astfel că termenul vechi, de 1 iunie, a devenit imposibil de respectat.

viewscnt
Afla mai multe despre
case de marcat
case de marcat cu jurnal electronic
ministerul finantelor
imprimante fiscale