INFOGRAFIC România coboară în TOPUL global al sprijinului direct din buget acordat în pandemie firmelor și populației. Intră în compania unor țări din Africa

INFOGRAFIC România coboară în TOPUL global al sprijinului direct din buget acordat în pandemie firmelor și populației. Intră în compania unor țări din Africa
scris 1 apr 2021

Sprijinul direct acordat de la buget firmelor și populației în contextul pandemiei plasează România în a doua jumătate a unui clasament global, în care Fondul Monetar Internațional analizează 191 de state. Astfel, pe baza datelor de la finele lunii decembrie, centralizate acum, România se află pe locul 124 în lume, poziție deloc onorantă, cu o evoluție negativă față de situația de la mijlocul lunii septembrie, când se afla pe locul 114. Infograficul de mai jos, realizat de FMI, arată că România, cu măsuri directe de la buget de 2,3% din PIB, sub un prag de 2,5% din PIB luat în calcul de FMI, se află în compania statelor din Africa și a câtorva țări din Asia, relevă date analizate de Profit.ro.

În timp ce România nu a prea făcut mare lucru în perioada septembrie-decembrie, o serie de țări din Asia au depășit pragul de 2,5% din PIB și au devansat și România.

Urmărește-ne și pe Google News
Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Printre măsurile luate de Guvern și încadrate la măsuri fiscale, sprijin direct suportat de buget, se numără cheltuielile pentru sănătate, susținerea angajaților companiilor cu probleme și a salariilor părinților nevoiți să stea acasă, susținerea prin șomaj tehnic a angajaților care își reiau activitatea, bonificațiile acordate firmelor care și-au plătit taxele și impozitele, precum și accelerarea rambursărilor de TVA sau posibilitatea dată firmelor de a amâna plata de taxe și impozite, fără executare sau acumulare de accesorii, până la 25 decembrie.

Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei

Statul român are printre cele mai mici venituri la buget din UE, calculate ca pondere în PIB. Situația veniturilor foarte mici ale statului este exacerbată de faptul că se duc în foarte mare măsură pe salariile angajaților de la stat și cheltuieli de asistență socială, în principal pensii. În vremuri de criză, când veniturile sunt oricum afectate, cheltuielile rigide nu pot fi reduse, astfel că statul are un spațiu mic pentru a realoca fonduri către alte măsuri, cum ar fi combaterea crizei.

Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment

Guvernul s-a plâns repetat că are resurse limitate pentru a sprijini economia, însă, în contextul în care anul 2020 a fost un an electoral, s-a ferit de măsuri nepopulare, cum ar fi înghețări de pensii sau salarii ale bugetarilor. Măsuri pe care le-au luat însă după ce au avut loc alegerile parlamentare.

Executivul a avut anul trecut un deficit bugetar uriaș, un record, de 102 miliarde lei, 9,8% din PIB, în contextul în care veniturile au fost afectate de impactul economic al pandemiei de coronavirus, în timp ce cheltuielile au urcat în mare măsură din același motiv. Anul trecut, potrivit Finanțelor, sume în valoare de 46,31 miliarde lei (4,45% din PIB) au fost lăsate în mediul economic prin facilitățile fiscale, investiții și cheltuieli excepționale alocate pentru combaterea efectelor epidemiei de COVID-19. Deficitul bugetar reprezintă diferența dintre cheltuieli și veniturile mai mici ale statului și trebuie acoperit prin împrumuturi, care cresc datoria publică.

VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boala CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boala

Pentru anul în curs, ținta de deficit bugetar a fost stabilită la 80 de miliarde de lei, 7,2% din PIB, însă suma finală va depinde de evoluția pandemiei și efectele acesteia asupra economiei.

Profit.ro a prezentat și situația de la mijlocul lunii septembrie

Măsuri fiscale (cheltuieli și amânări/scutiri de taxe și impozite) pentru sprijinul firmelor și populației (situația din tabel) la finalul lunii decembrie

INFOGRAFIC România coboară în TOPUL global al sprijinului direct din buget acordat în pandemie firmelor și populației. Intră în compania unor țări din Africa

Sursă foto: FMI

Măsuri fiscale (cheltuieli și amânări/scutiri de taxe și impozite) pentru sprijinul firmelor și populației la mijlocul lunii septembrie

Sursă foto: FMI

Situația statelor în funcție de sprijinul direct acordat de la buget (cheltuieli, scutiri și amânări de taxe și impozite)

    %PIB mld. dolari
    Total Sprijin
direct
de la
buget
Susținere
lichiditate
Total Sprijin
direct
de la
buget
Susținere
lichiditate
1 Macao SAR 25,3 25,3   6,7 6,7  
2 Noua Zeelandă 21,8 19,1 2,7 45,6 39,9 5,7
3 Micronezia 17,6 17,6   0,1 0,1  
4 SUA 19,2 16,7 2,4 4.013,3 3.503,3 510
5 Marea
Britanie
32,4 16,3 16,1 877,3 440,5 436,7
6 Singapore 21 16,3 4,7 70,4 54,5 15,9
7 Australia 18 16,2 1,8 242,6 218,4 24,2
8 Japonia 44 15,6 28,4 2.210,4 782,3 1.428
9 Canada 18,7 14,6 4 306 240,1 65,9
10 Timorul
de Est
13 13   0,3 0,3  
11 Hong Kong SAR 12,4 11,7 0,7 43,6 41 2,6
12 Germania 38,9 11 27,8 1.472,1 417,7 1.054,4
13 Grecia 15,9 11 4,9 30,5 21,2 9,3
14 Lesotho 11,5 10,2 1,3 0,2 0,2 0,0
15 Aruba 10 10   0,2 0,2  
16 Mauritius 43,6 10 33,6 4,9 1,1 3,8
17 Tuvalu 9,9 9,9   0 0  
18 Kiribati 9,6 9,6   0 0  
19 Austria 11,0 8,6 2,4 46,7 36,4 10,2
20 Thailanda 12,5 8,3 4,3 64,3 42,4 21,9
21 Brazilia 14,5 8,3 6,2 206 117,7 88,3
22 Chile 10,0 8,2 1,8 25,2 20,7 4,5
23 Muntenegru 8 8   0,4 0,4  
24 Palau 8 8   0 0  
25 Letonia 10,9 7,9 3 3,6 2,6 1
26 Franța 23,5 7,7 15,8 602,7 198,1 404,7
27 Polonia 13,1 7,7 5,4 76,3 44,7 31,6
28 Mongolia 10,3 7,6 2,7 1,4 1 0,4
29 Belgia 19,1 7,2 11,9 96,9 36,5 60,3
30 Israel 9,8 6,9 2,9 38 26,9 11,1
31 Samoa 9,6 6,9 2,8 0,1 0,1 0
32 Italia 42,3 6,8 35,5 790,2 127,5 662,8
33 Malta 12,8 6,6 6,3 1,8 0,9 0,9
34 Georgia 6,4 6,4 0 1 1 0
35 Cipru 10,8 6,4 4,4 2,6 1,5 1,1
36 Seychelles 6,3 6,3   0,1 0,1  
37 Rwanda 6,3 6,3   0,7 0,7  
38 Republica
Kârgâză
6,1 6,1   0,5 0,5  
39 Maldive 5,9 5,9   0,3 0,3  
40 Bahrein 6,6 5,8 0,8 2,2 2,0 0,3
41 Fiji 5,7 5,7   0,2 0,2  
42 Ciad 7,4 5,7 1,8 0,8 0,6 0,2
43 Serbia 7,0 5,6 1,4 3,7 2,9 0,7
44 Kosovo 8,5 5,6 2,9 0,6 0,4 0,2
45 Africa de Sud 9,8 5,5 4,3 28,5 16,2 12,3
46 Cehia 20,9 5,4 15,5 50,2 13,1 37,1
47 Antigua și Barbuda 6,5 5,4 1,1 0,1 0,1 0
48 Irlanda 6,9 5,4 1,5 28,5 22,4 6,2
49 Peru 15,0 5,4 9,6 29,8 10,7 19,1
50 Slovenia 11,9 5,3 6,6 6,3 2,8 3,5
51 Elveția 11,3 5,3 6 84,4 39,5 44,9
52 Tonga 5,3 5,3   0 0  
53 Bolivia 15,8 5,2 10,6 6,2 2 4,1
54 Guineea-Bissau 7,0 5,2 1,8 0,1 0,1 0
55 Bosnia și 
Herțegovina
5,1 5,1   1 1  
56 Sf. Kitts și Nevis 5 5   0 0  
57 Burundi 4,9 4,9   0,2 0,2  
58 Mauritania 4,9 4,9   0,4 0,4  
59 Iran 4,9 4,9   30,6 30,6  
60 Mozambic 4,8 4,8   0,7 0,7  
61 Zimbabwe 4,8 4,8   0,5 0,5  
62 China 6,0 4,7 1,3 903,5 710,8 192,8
63 Portugalia 11,2 4,7 6,5 25,6 10,8 14,8
64 Lituania 8,2 4,7 3,5 4,5 2,6 2,0
65 Vanuatu 5,3 4,6 0,7 0 0 0
66 Țările de Jos
(Olanda)
12,8 4,5 8,3 114,5 40,5 74
67 Malaysia 7,9 4,4 3,5 27,1 15,2 11,9
68 Bulgaria 8,3 4,4 3,9 5,6 3,0 2,7
69 Islanda 8,7 4,3 4,4 1,8 0,9 0,9
70 Burkina
Faso
4,3 4,3   0,7 0,7  
71 Norvegia 8,6 4,2 4,4 27,1 13,3 13,7
72 Suedia 9,5 4,2 5,3 50,7 22,3 28,3
73 Luxemburg 10,2 4,2 6,1 7,3 3 4,3
74 Spania 18,6 4,1 14,4 236,0 52,5 183,5
75 Columbia 9,8 4,1 5,7 26,5 11,1 15,4
76 Ungaria 8,4 4,0 4,4 12,6 6 6,6
77 Uniunea
Europeană
10,6 3,8 6,8 1.357,8 487,0 870,8
78 Argentina 5,7 3,8 1,9 22,2 14,7 7,5
79 Slovacia 8,2 3,8 4,4 8,5 4,0 4,6
80 Uzbekistan 6,1 3,7 2,4 3,7 2,2 1,5
81 Sf. Vincențiu
și Grenadine
3,7 3,7   0 0  
82 Sf. Lucia 3,6 3,6   0,1 0,1  
83 Estonia 7,8 3,5 4,3 2,4 1,1 1,3
84 Coreea de Sud 13,6 3,4 10,2 221,8 56,1 165,7
85 Ucraina 3,4 3,4   4,8 4,8  
86 Guatemala 3,4 3,4   2,5 2,5  
87 Sierra Leone 3,3 3,3   0,1 0,1  
88 Nauru 9,1 3,2 5,9 0 0 0
89 Senegal 3,7 3,2 0,5 0,9 0,8 0,1
90 Sao Tome
și Principe
3,1 3,1   0 0  
91 India 8,1 3,1 5,1 215,0 80,6 134,3
92 Tadjikistan 3,5 3,0 0,5 0,3 0,2 0
93 Panama 3,0 3,0   1,8 1,8  
94 Finlanda 10,0 3,0 7,0 26,5 7,9 18,6
95 Bahamas 3,1 2,9 0,2 0,4 0,3 0
96 Insulele
Solomon
3,6 2,9 0,7 0,1 0 0
97 Rusia 4,4 2,9 1,5 63,3 41,6 21,7
98 Afganistan 2,9 2,9   0,6 0,6  
99 Macedonia
de Nord
5,8 2,9 2,9 0,7 0,4 0,4
100 Togo 2,9 2,9   0,2 0,2  
101 Ghana 3,2 2,9 0,3 2,1 1,9 0,2
102 Gambia 2,9 2,9   0,1 0,1  
103 Comoros 2,8 2,8   0 0  
104 Eswatini
(Swaziland)
2,8 2,8   0,1 0,1  
105 Indonezia 3,5 2,7 0,9 38,4 29,1 9,3
106 Capul Verde 4,3 2,6 1,7 0,1 0 0
107 Benin 4,2 2,6 1,6 0,7 0,4 0,3
108 Trinidad și Tobago 2,6 2,6   0,6 0,6  
109 Cambodgia 4,9 2,6 2,3 1,3 0,7 0,6
110 Croația 5,5 2,6 2,9 3,1 1,5 1,6
111 Paraguay 2,6 2,6   0,9 0,9  
112 Barbados 7,2 2,6 4,6 0,3 0,1 0,2
113 Filipine 3,5 2,5 0,9 12,6 9,2 3,3
114 El Salvador 5,0 2,5 2,4 1,2 0,6 0,6
115 Emiratele
Arabe Unite
2,5 2,5   8,7 8,7  
116 Djibouti 2,4 2,4   0,1 0,1  
117 Tunisia 2,9 2,4 0,5 1,1 0,9 0,2
118 Kazahstan 5,5 2,4 3,1 9,1 4,0 5,1
119 Kenya 2,4 2,4   2,4 2,4  
120 Grenada 2,3 2,3   0 0  
121 Maroc 8,8 2,3 6,5 9,9 2,6 7,3
122 Republica
Democratică
Congo
2,7 2,3 0,4 0,3 0,2 0
123 Honduras 4,4 2,3 2,1 1,0 0,5 0,5
124 România 5,5 2,3 3,2 13,6 5,6 8
125 Republica
Moldova
2,6 2,2 0,4 0,3 0,3 0
126 Mali 2,2 2,2   0,4 0,4  
127 Arabia
Saudită
3,0 2,2 0,8 21,2 15,4 5,9
128 Azerbaidjan 5,6 2,2 3,4 2,3 0,9 1,4
129 Liberia 2,1 2,1   0,1 0,1  
130 Zambia 2,4 2,1 0,3 0,4 0,4 0,1
131 Republica
Dominicană
2 2   1,6 1,6  
132 Gabon 2,1 2,0 0,1 0,3 0,3 0
133 Pakistan 2,0 2,0   5,2 5,2  
134 Dominica 2,6 1,9 0,7 0 0 0
135 Nepal 3,2 1,8 1,4 1 0,6 0,4
136 Guineea 1,9 1,8 0,1 0,2 0,2 0
137 Danemarca 6,0 1,8 4,3 20,9 6,1 14,8
138 Guineea
Ecuatorială
1,8 1,7 0 0,2 0,2 0
139 Botswana 2,4 1,7 0,7 0,4 0,3 0,1
140 Libia 1,7 1,7   0,4 0,4  
141 Egipt 1,7 1,6 0,1 6,2 5,7 0,5
142 Madagascar 1,5 1,5   0,2 0,2  
143 Etiopia 2,2 1,5 0,6 2,1 1,5 0,6
144 Kuwait 1,5 1,5   1,7 1,7  
145 Nigeria 1,5 1,5   6,4 6,4  
146 Namibia 2,6 1,5 1,1 0,3 0,2 0,1
147 Costa Rica 1,4 1,4   0,8 0,8  
148 Coasta
de Fildeș
1,4 1,4   1 1  
149 Nicaragua 1,4 1,4   0,2 0,2  
150 Brunei 1,3 1,3   0,1 0,1  
151 Haiti 1,3 1,3   0,2 0,2  
152 Bangladesh 1,3 1,3   4,2 4,2  
153 Jamaica 1,2 1,2   0,2 0,2  
154 Albania 2,9 1,2 1,7 0,4 0,2 0,2
155 Republica
Centrafricană
1,2 1,2   0 0  
156 Republica
Democratică
Congo
1,1 1,1   0,5 0,5  
157 Turcia 10,1 1,1 9 71,6 7,6 64
158 Armenia 2,0 1,0 1,1 0,3 0,1 0,1
159 Sudan 0,9 0,9   0,3 0,3  
160 Camerun 0,9 0,9   0,3 0,3  
161 Myanmar 1,1 0,9 0,3 0,8 0,6 0,2
162 Uruguay 0,8 0,8   0,5 0,5  
163 Papua Noua Guinee 1 0,8 0,2 0,2 0,2 0,1
164 Niger 2 0,8 1,3 0,3 0,1 0,2
165 Belize 4 0,7 3,3 0,1 0 0,1
166 Mexic 2 0,7 1,3 20,8 7,2 13,6
167 Malawi 0,6 0,6   0 0  
168 Uganda 1 0,6 0,4 0,4 0,2 0,2
169 Iordania 2,4 0,6 1,8 1,0 0,2 0,8
170 Vietnam 1 0,5 0,5 3,4 1,8 1,6
171 Angola 0,5 0,5   0,3 0,3  
172 Sri Lanka 0,5 0,5   0,4 0,4  
173 Yemen 0,5 0,5   0,1 0,1  
174 Qatar 0,4 0,4   0,6 0,6  
175 Algeria 0,4 0,4   0,6 0,6  
176 Sudanul
de Sud
1,4 0,2 1,2 0,1 0 0,1
177 Irak 0,2 0,2   0,3 0,3  
178 Somalia 0,1 0,1   0 0  
179 Tanzania 0 0   0 0  
180 Turkmenistan 0 0 0 0 0 0,0
181 Laos 0 0   0 0  
182 San Marino 0     0    
183 Anguilla 0     0    
184 Belarus 0     0    
185 Ecuador 0     0    
186 Guyana 0     0    
187 Liban 0     0    
188 Montserrat 0     0    
189 Oman 0     0    
190 Bhutan 0     0    
191 Eritreea 0     0    
  Global 13,5 7,4 6,1 13.859 7.833 6.026

Sursă date: FMI

viewscnt
Afla mai multe despre
fmi
romania
masuri
buget
masuri fiscale
pandemie
coronavirus