Cheltuirea a 10 milioane de euro anual de către ANAF, pentru a trimite înștiințări prin poștă contribuabililor privind obligațiile acestora la buget, este un tip de cheltuială bugetară care trebuie să dispară, a declarat, miercuri, ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici. El a precizat că Guvernul va analiza o serie de propuneri în acest sens, prin care contribuabilii să aibă asigurată o comunicare mai mare cu Fiscul prin mijloace online.
”Vă dau exemplu ca tip de cheltuială care trebuie să dispară urgent din zona publică. Fiscul trimite acele plicuri către contribuabili. Cheltuiala anuală pe această zonă este undeva la 10 milioane de euro, în total nejustificat. Putem să aplicăm aici clar o măsură care să ducă la evitarea trimiterii prin poștă a acestor plicuri, pe care de foarte multe ori cei care sunt vizați nu le ridică de la poștă. Noi emitem, dar ei nu le ridică”, a spus Tedororovici, care a confirmat că poșta electronică poate fi o soluție în acest sens.
El a adăugat că Guvernul va analiza mai multe soluții în acest sens, pentru a asigura o mai bună comunicare online cu Fiscul, inclusiv pentru zonele izolate.