Autoritatea Vamală Română (AVR) are în derulare procedura de achiziție a 17 scanere de mare capacitate, inclusiv scanere mobile, dar și a unor scanere mobile de dimensiuni mai reduse, de nivelul unei dube, a declarat, pentru Profit.ro, președintele AVR, Bogdan Mihei. În ce privește angajarea de personal din sursă externă, acesta a afirmat că numărul posturilor scoase la concurs a fost redus la 80 de persoane, după ce Vama și-a acoperit o bună parte din necesarul de personal de suport prin transfer de la alte instituții. Cei 80 de noi lucrători vamali sunt necesari în mare parte la regionala București, mai ales la portul Constanța.
"În ce privește achiziția de scanere pentru vămi, sunt în desfășurare pașii și procedurile pentru achiziție. Există voință și finanțare, în mare parte din fonduri europene. Vor fi scanere fixe, dar și scanere mobile, cu care intenționăm să dotăm frontiera extracomunitară. Vor fi 17 scanere de capacitate mare, inclusiv dintre cele care pot fi relocate. Suplimentar vor fi și o serie de scanere mai mici, mobile, de nivelul unei dube, cu care să te poți deplasa la unele operațiuni", a declarat Mihei pentru Profit.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte multLa începutul lunii mai, Profit.ro a anunțat că AVR intenționează să ocupe prin concurs în acest an doar 150 de posturi, după ce la începutul anului, în contextul separării de ANAF, avea în plan să angajeze 350 de oameni.
Numărul angajărilor externe a fost acum redus, cel puțin într-o primă etapă, la 80 de persoane. Guvernul a anunțat că de la 1 iulie vor fi suspendate angajările în sectorul public, ceea ce ar putea îngreuna angajările ulteriorare, în funcție și de scopul acestora.
"Referitor la angajări, din numărul de posturi pe care am anunțat inițial că le scoatem la concurs, am optat să angajăm mai puțin și să ne acoperim din necesarul de personal suport prin transfer de la alte instituții. Acum avem un număr de 80 de posturi, în mare lucrători vamali, pe care le scoatem la concurs, mai ales pentru regionala București, unde trebuie să acoperim și necesarul din portul Constanța (Constanța ține de regionala București) În următoarea perioadă, însă, am avea nevoie de personal suplimentar. În urma discuțiilor cu omologii din Ucraina, urmează și deschiderea unor noi puncte vamale, pentru care vor fi necesare resurse de personal", a spus șeful Vămii.
Tranzitul de mărfuri prin portul Constanța a crescut semnificativ în ultimele luni, în contextul în care din cauza războiului din Ucraina, o parte semnificativă a exporturilor ucrainene, mai ales de cereale, se desfășoară prin portul românesc.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Decizii în Coaliție - Amânarea ratelor bancare, diferență de salariu pentru bugetari conform unei Legi a salarizării neaplicate integral niciodată, bani pentru pensionariTrei puncte noi de frontieră România-Ucraina. Comisia Europeană introduce culoare de export pentru produsele agricole ucrainene
Recent, președintele AVR, Bogdan Mihei, și șeful Serviciului Vamal al Ucrainei, Vyaceslav Demcenko, au semnat o declarație comună pentru deschiderea a trei puncte de frontieră între România și Ucraina. Din partea EUAM Ucraina (European Union Advisory Mission Ukraine), documentul a fost semnat de Dorel Fronea, strategic customs adviser, EUAM Ukraine. Fronea a condus în trecut vama română.
"În urma întâlnirii, luând în considerare solicitarea oficială a SVS, s-a considerat oportună deschiderea Punctelor de Trecere a Frontierei Racovăț/-Diakivți, Vicovu de Sus/-Krasnoilsk și Ulma-Ruska, pentru necesitatea facilitării comerțului și securizării frontierelor", a anunțat AVR.
Deschiderea celor trei puncte de frontieră ar însemna preluarea traficului de autoturisme de la vama Siret, care ar fi astfel degrevată pentru a face față unui tranzit mai intens de mărfuri cu Ucraina, în special cu cereale care au ca destinație exportul.
Operaționalizarea noilor puncte de frontieră ar putea să aibă loc în următoarele luni, în funcție și de evoluția unor lucrări ce au loc pe partea ucraineană, finanțate din fonduri UE.
Deschiderea celor trei puncte de frontieră face parte din proiectul Solidarity Lanes inițiat de Comisia Europeană pentru a ajuta Ucraina să exporte cereale.
Exporturile de cereale sunt importante pentru economia ucraineană, dar și pentru țări care depind puternic de importuri pentru a-și asigura securitatea alimentară. Atacarea Ucrainei, un mare exportator de cereale de către Rusia, de asemenea un exportator major, a perturbat piața alimentelor la nivel global.
"20 de milioane de tone de cereale trebuie să fie exportate din Ucraina în mai puțin de trei luni, folosind în principal infrastructura UE. Este o provocare uriașă, astfel că este esențial să coordonăm și să optimizăm lanțurile logistice, să introducem noi rute și să evităm, pe cât posibil, blocajele. Pentru soluții pe termen scurt și pe termen lung, vom colabora cu autoritățile ucrainene, dar și cu statele membre din vecinătatea acesteia, care au depus toate eforturile să acorde sprijin în această criză", a transmis într-un comunicat al UE, comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.