Fiscul a inițiat o nouă acțiune prin care vrea să reducă evaziunea din comerțul online, vizate fiind de această dată coletele livrate prin poștă sau firme de curierat în urma unor comenzi plasate online, relevă un document ANAF. Operațiunea, care a primit numele de "E-commerce", se adaugă altor acțiuni ale inspectorilor Fiscului, inclusiv prin Biroul Monitorizare Comerț Electronic, o structură înființată în acest scop în ianuarie 2017.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
"S-a întocmit planul național operațional pentru acțiunea <<E-commerce>> privind monitorizarea și controlul trimiterilor poștale și curierat expres, comandate prin intermediul internetului", conform documentului redactat recent de ANAF, fără multe detalii, și prezentat acum de Profit.ro.
În același timp, prin intermediul Biroului Monitorizare Comerț Electronic din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, înființat în ianuarie 2017, sunt derulate acțiuni inopinate pentru identificarea coletelor suspecte de a încălca prevederile legale vamale, transportate prin curierat rapid și poștal.
Pe lângă verificările inițiate acum, Fiscul are în lucru și cazuri mai vechi de vânzare de bunuri prin site-uri sau platforme online, fără respectarea obligațiilor de înregistrare și declarare a veniturilor.
"În urma activității de investigare, monitorizare și documentare, Agenția Națională de Administrație Fiscală a identificat canale de vânzare online, sens în care s-au realizat analize/evaluări privind riscul fiscal al activității de vânzări derulate prin intermediul unor site-uri, respectiv pe principalele platforme de vânzări din mediul electronic. În prezent, în acest domeniu, sunt în curs de derulare acțiuni de verificare complexe, care au ca scop instrumentarea cazurilor în care tranzacțiile din mediul online sunt efectuate fără îndeplinirea obligațiilor de înregistrare/declarare prevăzute de lege", potrivit documentului ANAF.
Inițierea de controale în domeniul comerțului online este una dintre măsurile stabilite de premierul Sorin Grindeanu la începutul lunii martie, în urma unei întâlniri cu noul președinte ANAF, Bogdan Stan, și secretarul de stat din Ministerul Finnațelor Ionuț Mișa. Setul de măsuri are ca scop creșterea gradului de colectare a taxelor și impozitelor.
Profit.ro a scris și în toamna anului trecut că Antifrauda monitorizează magazinele online cu prețuri reduse, vânzătorii de pe platformele online care tranzacționează volume mari și magazinele online ale unor firme din alte țări care au trafic ridicat. Din acest motiv, inspectorii au cerut date de la platformele online de vânzări directe pentru a monitoriza volumul de vânzări ale unor utilizatori, precum și de la marile firme de curierat ale căror servicii sunt folosite de comercianții online.
Persoanele fizice care vând pe platformele online nu intră în mod automat în atenția inspectorilor ANAF, dacă vând doar ocazional. Obligațiile fiscale ale acestora, de înregistrare, declarare și achitare de impozite și contribuții, apar dacă desfășoară activitatea de vânzare online în mod regulat.