Cheltuielile de sponsorizare sau mecenat și cele pentru burse private vor putea fi scăzute din cifra de afaceri a unei firme într-un procent mai mare față de cât prevede legea în prezent, conform unui proiect de lege adoptat de Parlament.
Schimbarea fusese aprobată de Senat în octombrie 2017, iar miercuri a primit și votul final al Camerei Deputaților, urmând să intre în vigoare după promulgarea de către șeful statului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit prevederilor actuale ale Codului Fiscal, pentru cheltuielile de sponsorizare și/ sau mecenat și cheltuielile privind bursele private, firmele pot scădea sumele aferente din impozitul pe profit datorat fie cu valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri, fie cu valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.
Proiectul de lege, susținut atât de aleșii puterii, cât și ai opoziției, propunea majorarea pragului de 20% din impozitul pe profit la 35%, cu argumentul că, de cele mai multe ori, acesta depășește pragul de 0,5% din cifra de afaceri. Chiar și acest prag fusese majorat de la 1 ianuarie 2016, de la 0,3% la 0,5%.
Prin urmare, pentru a stimula sponsorizările companiilor către sport, inițiatorii eliminau procentul de 0,5% din cifra de afaceri, majorând la 35% scăderea din impozitul pe profit.
Senatorii din comisia de buget au considerat că majorarea la 35% a pragului din impozitul pe profit nu se justifică și au decis în schimb majorarea pragului de 0,5% din cifra de afaceri la 1%. Pragul de 20% din impozitul pe profit a rămas însă neschimbat, iar proiectul a trecut în această formă de plenul Senatului.
CITEȘTE ȘI Taxele vamale la exporturile vietnameze în UE vor fi eliminate în proporție de 71%Ajuns la Camera Deputaților pentru dezbatere și vot final, proiectului i-au fost aduse noi modificări în comisiile de specialitate.
Astfel, deputații au considerat că firmele trebuie să își poată deduce un procent mai mare din cifra de afaceri cu cheltuielile de sponzorizare, dar au decis ca procentul să nu fie de 1%, ci de 0,75%.
Inițiatorii consideră că, astfel, mișcarea sportivă din România își va majora consistent finanțarea, iar firme locale vor alege să sponsorizeze cluburi din țară.
”Modificarea legislativă se impune. deoarece actuala dispoziție legală este total neatractivă, agenții economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul țării noastre preferând să sponsorizeze activități sportive din alte țări, așa cum este cazul Uzinelor Dacia Renault care sponsorizează cu succes de câțiva ani echipa de fotbal UDINESE Calcio. Dacă discutăm de sport, cele mai profitabile companii se vor bate să sponsorizeze ”vârfurile“ valorice din toate ramurile de sport, piața va deveni una concurențială, iar managerii sportivi nu vor mai fi ”cerșetori“. De asemenea, structurile sportive, vor fi mai atente la politicile de marketing, astfel încât să fie capabile să le propună sponsorilor pachete cât mai atractive și mulțumitoare”, susțin autorii proiectului.