Firmele care cumpără case de marcat pot depune prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) documentele aferente procesului de solicitare și atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale. Firmele mari și cele mijlocii au obligația să aibă în funcțiune imprimante fiscale sau case de marcat cu jurnal electronic până la 1 septembrie, iar firmele mici până la 1 noiembrie. Aparatele trebuie achiziționate de la distribuitorii autorizați și înregistrate la ANAF.
Astfel, prin intermediul Spațiului Privat Virtual, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune "Cererea de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a Agenției Naționale de Administrare Fiscală" - Formular C 801 și pot primi "Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale", potrivit unui comunicat al ANAF.
Formularul C 801 este disponibil pe site-ul www.anaf.ro la rubrica Servicii Online - Declarații Electronice. Informații despre completarea și transmiterea cererii, respectiv documentele care trebuie atașate, se regăsesc în Ghidul publicat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în cadrul secțiunii Servicii Online/"Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)" sau pot fi obținute telefonic, apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor (031.403.91.60).
Agenția Națională de Administrare Fiscală recomandă firmelor să solicite certificatele prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Totodată, ANAF sfătuiește contribuabilii să depună formularul C 801 din timp, pentru a evita aglomerarea din ultimele zile. Pentru nedotarea cu aparatele de marcat cu jurnal electronic, ANAF va aplica sancțiuni contribuabililor mari și mijlocii, începând cu data de 1 septembrie, și contribuabililor mici, începand cu 1 noiembrie.
CITEȘTE ȘI Probleme cu noile case de marcat: Firmele nu se grăbesc să cumpere, Fiscul lucrează greu, documentele cerute diferă de la un județ la altul. Finanțele transmit avertizări fermeGuvernul a amânat la finele lunii mai, prin ordonanță de urgență, termenele de la care vor fi aplicate amenzi companiilor care nu se dotează cu noile modele de imprimante fiscale și case de marcat cu jurnal electronic. Noile termene de la care vor fi aplicate sancțiuni pentru lipsa noilor modele de case de marcat sunt 1 septembrie pentru contribuabilii mari și mijlocii și 1 noiembrie pentru cei mici. Anterior, legislația prevedea că firmele din categoria contribuabililor mici și mijlocii trebuie să aibă echipamentele acestea funcționale de la 1 iunie, iar firmele mici de la 1 august, în caz contrar urmând să fie sancționate. Amânarea a fost motivată de faptul că primele firme au fost autorizate să vândă noile modele de case de marcat la finele lunii mai, astfel că termenul vechi, de 1 iunie, a devenit imposibil de respectat.
Recent, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a avertizat ferm, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanți ai mediului de afaceri, că actualele termene limită pentru dotarea firmelor cu imprimante fiscale sau case de marcat cu jurnal electronic, respectiv 1 septembrie pentru contribuabilii mari și mijlocii și 1 noiembrie pentru cei mici, nu vor mai fi amânate.
Finanțele se tem tocmai de faptul că firmele nu se vor grăbi să cumpere noile case de marcat din timp, pentru a aștepta să vadă dacă va exista o nouă amânare.
Doar 7 distribuitori au fost autorizați să vândă case de marcat În plus, după ce a acordat rapid avize tehnice pentru mai multe modele de case de marcat propuse de șapte firme, Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică – ICI a devenit foarte strict și a întors chiar și de 3 ori modele prezentate ulterior de alte firme, potrivit reprezentanților distribuitorilor de case de marcat.
Lista distribuitorilor autorizați este disponibilă aici