EY România: Trezoreria nu e pregătită pentru plata defalcată a TVA, funcționalitățile online promise nu sunt disponibile

EY România: Trezoreria nu e pregătită pentru plata defalcată a TVA, funcționalitățile online promise nu sunt disponibile
scris 17 oct 2017

Tranzacțiile prin contul de trezorerie necesită prezența fizică la sediul trezoreriilor, deoarece funcționalitățile online promise nu sunt disponibile, aceasta fiind doar una dintre problemele depistate după două săptămâni de la aplicarea plății defalcate a TVA, consideră liderul departamentului de asistență fiscală și juridică din cadrul EY România, Alex Milcev, potrivit unui comunicat publicat marți.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Sistemul de plată defalcată a TVA este o noutate absolută pentru practica fiscală din România, iar după două săptămâni de la aplicarea sa opțională au fost identificate o serie de probleme, potrivit lui Milcev. Una dintre ele este că tranzacțiile prin contul de trezorerie necesită prezența fizică la sediul trezoreriilor, deoarece funcționalitățile online promise nu sunt disponibile, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”Colegii noștri au fost martorii unor situații suprinzătoare, în timp ce așteptau la coadă la sediile trezoreriei (în loc să rezolve totul online în 5 minute): nu puteau fi eliberate extrase de cont sau nu a putut fi acceptată depunerea de numerar de către un contribuabil. Motivul invocat a fost similar cu cel invocat și de contribuabili: trezoreriile nu sunt pregătite”, a declarat Milcev, în cadrul comunicatului.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV Lista neregulilor pentru care firmele vor fi \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lista neregulilor pentru care firmele vor fi "iertate" de amendă la prima constatare, din Legea prevenirii, va fi semnificativ schimbată

Totodată, adaptarea la cerințele sistemului de plată defalcată a TVA mărește timpul de lucru al departamentului financiar, în funcție de complexitatea operațiunilor.

”Până la finalul perioadei de tranziție, aplicarea sistemului necesită multă muncă suplimentară și poate crește riscul de eroare (acest risc e direct proporțional cu numărul de plăți și încasări). De exemplu, facturile primite de la furnizorii care aplică plata defalcată a TVA sunt extrase și plătite manual, în prezent”, se arată în comunicat.

În cazul retragerii banilor din contul de TVA, sumele disponibile au o utilizare limitată, iar procedura pentru retragerea acestor sume în contul curent a fost adoptată săptămâna aceasta.

”Astfel, nu am reușit să testăm respectarea termenului de 3 zile lucrătoare pentru aprobarea transferului de sume din contul de TVA în contul curent. În cazul contribuabililor care doresc să plătească datorii fără TVA (de exemplu credite, facturi primite de la furnizori externi fără TVA), sumele din contul de TVA sunt indisponibile. Astfel, în cazul contribuabililor cu resurse financiare limitate, poate fi necesară accesarea unei linii de credit, atrăgând costuri suplimentare”, a declarat Milcev.

EY România a anunțat că susține eliminarea aplicării obligatorii a plății defalcate a TVA sau implementarea unor măsuri alternative: amânarea obligativității plății defalcate a TVA până la 1 ianuarie 2019 sau aplicarea opțională într-o formă simplificată.

viewscnt
Afla mai multe despre
ey romania
tva
trezorerie