ANAF a declanșat operațiunea "Marea Încasare", cu scopul de a aduna mai mulți bani la bugetul statului și de a ajuta firmele cu probleme să acceseze mecanismele de eșalonare disponibile. Campania, în cadrul căreia sunt contactați contribuabilii pentru discuții, este derulată la nivelul național, a declarat pentru Profit.ro președintele ANAF, Lucian Heiuș. ANAF a mai inițiat astfel de acțiuni și în trecut, dar cea de acum este de amploare foarte mare, fiind implicat chiar și personalul care în mod normal desfășoară acțiuni de control.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
O acțiune similară, dar de amploare mult mai redusă, a fost în 2020, la debutul pandemiei. Firmele au primit atunci din partea statului posibilitatea să amâne plata taxelor și impozitelor fără penalități, însă companiile mari au fost contactate de angajații ANAF și rugate să plătească dacă pot.
(Numele de "Marea Încasare" a fost dat de Profit.ro și nu aparține ANAF)
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Este o campanie pe care am declanșat-o la nivel național cu un număr mare de oameni. Angajații ANAF sună și amintesc de restanță, iar în cazul în care contribuabilii înregistrează probleme, le propun eșalonări sau restructurări, conform legislației fiscale. Sperăm să aducem mai mulți bani la buget și să ajutăm contribuabilii să se conformeze", a declarat, pentru Profit.ro, președintele ANAF, Lucian Heiuș.
Demersul ANAF se face deja simțit printre firmele care au restanțe la plată.
De asemenea, trebuie menționat că, deși de la 26 iunie ANAF va iniția automat sesizări penale pentru reținerea/încasarea și nevirarea unor contribuții și impozite, aceasta nu este folosită activ de angajații ANAF pentru a pune presiune pe contribuabili să plătească.
"Am remarcat aici la noi, în Bihor, o campanie destul de intensă a angajaților ANAF, care sună, trag de mânecă, propun eșalonări, orice, numai să determine contribuabilul să plătească. În cazurile pe care le știu până acum au fost chiar politicoși. Au sunat, au vorbit OK și au încercat să lămurească oamenii să plătească de bunăvoie, mai ales că e vorba de datorii declarate benevol de către contribuabili", a declarat pentru Profit.ro Cristian Toma, expert contabil.
Antifrauda este pe picior de război de la venirea lui Heiuș
În timp ce campania amplă de convingere și sprijin la accesarea de eșalonări este rezervată contribuabililor onești, cei care și-au declarat obligațiile de plată, ANAF are în derulare și operațiuni pentru combaterea evaziunii.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Oamenii sunt pregătiți să plătească prețuri mai mari pe vacanțe. Era un fenomen de așteptat să se întâmpleAntifrauda, direcția ANAF responsabilă de control inopinat, a devenit foarte activă de la instalarea lui Heiuș, fiind vârful de lance în acțiunile de combatere a evaziunii, mai ales în domenii cu risc fiscal.
Printre acestea, Antifrauda a controlat în ultima perioadă importatorii de legume și fructe, a făcut verificări în complexul Dragonul Roșu, precum și controale la balastiere.
"Începem acțiuni foarte ferme cu Antifrauda acolo unde se produce marea evaziune fiscală. Am declarat de la începutul mandatului meu că nu mi se pare normal să mai irosim resursele ANAF, care oricum sunt limitate, alergând după un comerciant care vinde și el 3 covrigi și un suc la un colț de stradă, într-un chioșc. Trebuie să mergem acolo unde se produce marea evaziune fiscală", a spus președintele ANAF.
El a anunțat totodată că acțiunile de control vor fi direcționate și către marile companii, pentru a vedea, printr-o analiză a dosarului prețului de transfer, dacă principiul conform căruia profitul este impozitat acolo unde se produce este respectat, fără a fi externalizat spre alte zone.