Regionala Ploiești a Vămii va fi preluată în cea mai mare parte de către regionala București a noii structuri a Autorității Vamale Române (AVR), care va funcționa cu șapte regionale în loc de opt, câte sunt acum la Direcția Generală a Vămilor (DGV), prevede forma actualizată a unui proiect de hotărâre de guvern pregătit de către Ministerul Finanțelor.
De asemenea, proiectul aduce și o modificare de tehnică legislativă, semnalată anterior de Profit.ro, și în lipsa căreia, reorganizarea Vămii ar fi riscat să conducă la declasificarea aeroporturilor internaționale din România.
Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere publică, pe 20 ianaurie, un proiect de hotărâre privind organizarea și funcționarea Autorității Vamale Române (AVR, act necesar pentru operaționalizarea noii structuri vamale. Autoritatea a fost înființată, prin lege, pentru separarea Vămii de ANAF ca entitate distinctă în subordinea Ministerului Finanțelor. Vama redevine astfel instituție subordonată direct Finanțelor, după ce actuala Direcție Generală a Vămilor, parte a ANAF, a fost înființată în 2013, preluând activitatea Autorității Naționale a Vămilor de la momentul respectiv.
CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmenteAcum, proiectul revizuit a fost republicat pe site-ul Finanțelor cu o serie de modificări, dintre care cele mai importante sunt cele referitoare la regionala Ploiești și la modificarea unui HG privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional.
În cazul aeroporturilor, legislația acestora va fi modificată pentru a permite clasificarea ca aeroport internațional și în situația în care funcționează acolo un punct vamal, nu doar un birou vamal, cum este prevăzut în prezent.
"Este bine că autoritățile au ținut cont de ceea ce le-am semnalat și au operat modificarea legislativă, una mai mult tehnică, în așa fel încât aeroporturile internaționale să nu fie afectate. De asemenea, urmărim cu interes situația de la regionala Ploiești și ne așteptăm, așa cum a transmis conducerea Autorității Vamale Române, ca angajații afectați de schimbări să își găsească posturi adecvate în noile structuri ale AVR", a declarat acum, pentru Profit.ro, Voinea Negoiță, președintele Sindicatului Național Meridian.
CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe RomâniaRegionala Ploiești este împărțită între București și Craiova, București ia Constanța de la regionala Galați
București - București, Ilfov, Constanța, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova
Craiova - Craiova, Vâlcea Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Argeș
*cu albastru județele care erau deja parte din regionalele respective, iar cu roșu județele care sunt adăugate acum
Regionala Ploiești, care va fi desființată, era compusă din județele Prahova, Argeș, Teleorman, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița.
Regionala Galați, care pierde județul Constanța, avea în componență Galați, Brăila, Buzău, Constanța, Tulcea, Vrancea.