Întârzierea achiziției unui nou sistem REGES/REVISAL, cu consecința că angajatorii nu au posibilitatea introducerii în sistem a tuturor datelor cerute lor, precum și a achiziției unei aplicaţii electronice privind modulul de zilieri, prin care registrul de evidenţă al zilierilor să poată fi transmis în format electronic, sunt câteva dintre constatările Corpului de control al prim-ministrului, care a verificat activitatea desfășurată din 1 ianuarie 2017 până în prezent de Inspecția Muncii.
Deși au trecut mai mult de doi ani de la data intrării în vigoare a HG nr. 905/2017, respectiv data de 19.12.2017, până în prezent, Inspecția Munii nu a achiziționat sistemul informatic necesar soluției tehnice pentru transmiterea datelor în registru de către angajatori prevăzut de HG nr. 905/2017, arată concluziile controlului.
Până la data de 24.03.2020 nu fusese aprobat de către ordonatorul principal de credite proiectul tehnic aferent noului registru general de evidență a salariaților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Având în vedere că nu a fost achiziționat noul sistem informatic, în prezent, angajatorii nu au posibilitatea introducerii tuturor datelor prevăzute la art. 3 din HG nr. 905/2017, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, în aplicația informatică existentă, pe portalul IM, următoarele cerințe ale acestui articol nu sunt implementate (lit. i)) sau sunt parțial implementate (lit. g), j), m), n))”, subliniază Corpul de control.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul anunță noi măsuri pregătite în sprijinul firmelorDe asemenea, Insecția Muncii a abordat neunitar mentenanța, asistența tehnică și suportul sistemului informatic REGES/REVISAL, în perioada mai 2015 – aprilie 2020, într-un mod neunitar, fapt care a generat riscuri atât în funcționarea sistemului informatic, cât și în cheltuirea fondurilor publice cu această destinație.
”În perioada mai 2015 – aprilie 2020, mentenanța, asistența tehnică și suportul sistemului informatic REGES/REVISAL, necesare în vederea sprijinirii inspectorilor de muncă precum și persoanelor fizice și juridice, au fost asigurate în baza unor contracte de prestări servicii cu societățile All Business Management SRL și World Professional Services SRL doar pentru o perioadă de aproximativ 14 de luni (23,33% din timp), în restul perioadei fiind realizate de către personalul Serviciului Informatică în comun cu societatea Teamnet International SA (24 luni – cca. 40% din timp) și de către personalul Serviciului Informatică (22 luni – cca. 36,67% din timp)”, sunt constatările anchetei.
CITEȘTE ȘI Ministrul Muncii: După 15 mai, șomajul tehnic plătit de stat va fi prelungit cu două săptămâni sau cu o lunăCorpul de control mai arată că achiziţionarea unei aplicaţii electronice privind modulul de zilieri, prin care registrul de evidenţă al zilierilor să poată fi transmis în format electronic, a fost prevăzută iniţial pentru luna ianuarie a anului 2017 şi ulterior pentru data de 31.07.2017. Cu toate acestea, aplicaţia privind modulul de zilieri a fost achiziţionată cu o întârziere de aproape 3 ani, respectiv la data de 20.12.2019.
”Neefectuarea plăţii facturii nr. 1232/20.12.2019, în valoare de 740.061, aferentă achiziţiei aplicaţiei electronice privind modulul de zilieri12 denaturează realitatea exercițiului bugetar aferentă anului 2019, respectiv o execuție incompletă a obiectivelor de investiții astfel cum au fost acestea stabilite și asumate în Lista obiectivelor de investiţii pe anul 201913, respectiv într-un procent de doar 71,84% din valoarea aprobată a acesteia”, se arată în raportul Corpului de control.
În cadrul verificărilor, Corpul de control al premierului a mai constatat deficiențe în cheltuirea banilor publici cu privire la revista publicată de Inspecția Muncii sau cu privire la dotările tehnice ale isnpectorilor, cât și în aplicarea procedurilor din domeniul de competență al Inspecției Muncii.
TOATE CONCLUZIILE VERIFICĂRILOR CORPULUI DE CONTROL AL PREMIERULUI POT FI CONSULTATE AICI