Taxa auto, în diferitele sale forme, plătită anterior de șoferi, va fi restituită doar pe baza unei cereri, fără a mai fi nevoie de anexarea la cerere a dovezii de plată și copiilor după cartea de identitate și certificatul de înmatriculare a autovehiculului.
Noile proceduri au fost adoptate, marți, de deputații din comisia de buget, finanțe și bănci, urmând a fi transmise plenului Camerei Deputaților pentru votul final. Și Ministerul Finanțelor a pregătit, totodată, un proiect de ordonanță, cu aceleași prevederi avizate de senatori.
Prevederile vor fi aplicate și cererilor aflate în curs de soluționare, susține Ministerul.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Avertisment oficial către angajatori: Inspecția Muncii va iniția acțiuni de control menite să sancționeze abaterile de la legislația privind transferul contribuțiilorDe ce este important: Toate persoanele care au plătit în trecut taxa de poluare auto, în diferitele sale forme, nu vor avea nevoie să prezinte dovada plății taxei și nici să anexeze alte documente în afara cererii de restituire.
Mai este important de știut: În prezent, legea prevede că ”la cererea de restituire se anexează, în original sau copie, documentul doveditor al plății taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule, taxei de poluare pentru autovehicule, taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrului de mediu pentru autovehicule, respectiv chitanța fiscală/ ordinul de plată și extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plății acesteia, precum și copiile cărții de identitate a vehiculului și a certificatului de înmatriculare”.
Această procedură a fost stabilită anul trecut de Guvern prin ordonanță de urgență, care a fost modificată acum de deputați, chiar la propunerea Ministerului Finanțelor.
Profit.ro a relatat că deputații stabiliseră inițial, într-un raport preliminar, ca la cererea de restituire a taxei să nu mai fie nevoie de anexarea cărții de identitate și certificatului de înmatriculare a autovehiculului.
CITEȘTE ȘI Salarii de mii de euro pregătite pentru specialiștii IT angajați de Ministerul Finanțelor pentru proiecte informatice, inclusiv ale FisculuiDeputații au stabilit marți că nu mai este nevoie de depunerea niciunuia din cele trei documente menționate acum în lege. Solicitanții vor trebui să înscrie în cerere doar datele personale de identificare și datele de identificare ale autovehiculului.
Modificări: ”În cererea de restituire se înscriu, în mod obligatoriu, elementele referitoare la datele de identificare ale plătitorului și datele de identificare ale autovehiculului pentru care se solicită restituirea taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule/ taxei de poluare pentru autovehicule/ taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule/ timbrului de mediu pentru autovehicule”, este noua prevedere avizată de senatorii din comisia de specialitate.
Fiscului îi va reveni datoria de a verifica în bazele de date proprii informațiile furnizate de solicitanți.
”Organul fiscal central verifică, în baza de date deținută sau la care are acces, plata efectuată de către contribuabili reprezentând taxa speciale pentru autoturisme și autovehicule/ taxa de poluare pentru autovehicule/ taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule/ timbrul de mediu pentru autovehicule, precum și informațiile privind deținerea în proprietate a autovehiculului și informațiile referitoare la înmatricularea acestuia, indicate în cererea de restituire”, este o altă modificare a procedurilor actuale stabilită de deputați.
Ce se va întâmpla: Dacă Guvernul adoptă rapid prin ordonanță prevederile, acestea se vor aplica în câteva săptămâni de la publicare, deoarece Ministerul Finanțelor are obligația de a actualiza procedurile de aplicare în cel mult 15 zile. Adoptarea în Parlament mai presupune votul în Camera Deputaților și promulgarea legii de președintele Iohannis, procedură care poate dura mai bine de o lună.