Ministerul Finanțelor a segmentat în trei etape un proiect de ample modificări vizând situația financiară a firmelor și relația acestora cu ANAF, precum și datoriile istorice către stat, a declarat Doru Dudaș, șef al Direcției legislație Cod de procedură fiscală din ministerul de resort. Primul set de modificări va fi prezentat în curând. Profit.ro a prezentat în ianuarie proiectul, disponibil aici, printre schimbările pregătite atunci fiind restricții pentru firme și acționari, pentru reducerea "fenomenului de decapitalizare a societăților", înlesniri la plată, suplimentar față de mecanismul de eșalonare, pentru firmele cu datorii la Fisc, inclusiv cele controlate de stat, dar și schimbări în relația ANAF-firme, cum ar fi mutarea activității de soluționare a contestațiilor de la ANAF la Ministerul Finanțelor.
"Mă refer aici la partea de restructurare a datoriilor istorice, pentru că este important să tratăm și acest subiect. Este sensibil cu efecte pe termen lung. Un alt set de măsuri se referă la însănătoșirea financiară a societăților, la modificări pe care ar trebui să le sufere Legea 31, pentru că sunt acolo un set de prevederi referitoare la activul net contabil în raport cu capitalul social, prevederi existente în Legea 31 care nu sunt respectate de o parte semnificativă a societăților. Lucrurile astea e termen lung au dus la o situație dificilă privind capacitatea financiară a societăților. Sunt necesare niște măsuri care să facă posibilă fie însănătoșirea, fie ieșirea din scenă a unor societăți, pentru că menținerea lor acolo contaminează societățile sănătoase, bune. Acest lucru a făcut să restructurăm proiectul (inițial, n.r.) și să-l împărțim în trei, după natura acestor măsuri pe care le vizăm", a anunțat Doru Dudaș.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit acestuia, primul set de măsuri va fi prezentat curând de Ministerul Finanțelor și va include și trecerea activității de soluționare a contestațiilor de la ANAF la Ministerul Finanțelor. Profit.ro a scris la mijlocul lunii ianuarie despre această modificare și cum urmează să fie implementată.
"Prima parte, cu care vrem să ieșim în viitorul apropiat, va viza câteva modificări din punct de vedere administrativ care să facă mai funcționale procesele din cadrul ANAF în general și care să ridice gradul de încredere al contribuabilului și aș da exemplu aici transferul soluționării contestațiilor de la ANAF la Ministerul Finanțelor. E un subiect care a fost semnalat de mai multă vreme de mediul de afaceri. Au semnalat și sunt perfect de acord că plasarea structurii de soluționare a contestațiilor în structurile de administrare fiscală nu-i conferă o suficientă independență și este necesar să le ducem pe un alt palier, tocmai pentru a da încredere contribuabilului că demersul lui va fi tratat într-o manieră independentă, de cei care au elaborat legislația și sunt mai aproape de sensul pe care au vrut să-l dea unei prevederi sau alteia. Un al doilea tronson se referă la cele două măsuri de care vorbeam, anume restructurarea datoriilor istorice și însănătoșirea financiară a societăților. Un al treilea set de măsuri va viza Codul Fiscal și Codul de procedura fiscală pe măsurile discutate (cu mediul de afaceri, n.r.) și duc la o mai bună echilibrare a raportului dintre contribuabil și administrația fiscală", a adăugat Dudaș.
Profit.ro a prezentat la mijlocul lunii ianuarie un proiect de ordonanță cu ample modificări de legislație. Profit.ro a prezentat, la momentul respectiv, documentul și o parte dintre modificările pregătite.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV PSD vrea să modifice OUG 114, la presiunea autorităților locale. Firmele de deszăpezire, mai "influente" decât băncile, firmele din energie și telecomDe asemenea, proiectul din ianuarie includea și modificări vizând controalele. Inspectorul antifraudă desemnat cu efectuarea controlului va trebui să înmâneze contribuabilului/plătitorului un aviz de control care să cuprindă temeiul juridic și obiectul controlului antifraudă, potrivit unui proiect de ordonanță de guvern obținut de Profit.ro. Proiectul aduce un număr important de modificări în ce privește procedura fiscală, dar și alte prevederi, cum ar fi majorarea termenului de valabilitate al certificatelor de atestare fiscală eliberate de organele fiscale locale de la 30 de zile la 90 de zile.