Comisarul european însărcinat cu Transporturile a pledat miercuri, în presa germană, în favoarea introducerii unor taxe rutiere urbane asupra vehiculelor diesel în Europa, în vederea evitării introducerii unor interdicții de circulație, considerate ”frustrante”, relatează AFP.
În contextul în care dezbaterea pe tema unor interdicții de circulație continuă în Germania, o țară care tocmai a făcut un pas către interzicerea circulației unor mașini diesel mai vechi în oraș, Violeta Bulc a îndemnat Berlinul să ia măsuri, într-un interviu pentru cotidianul regional Mitteldeutsche Zeitung.
Comisarul european așteaptă să vadă ”cum va reacționa Guvernul federal german la decizia Curții administrative federale, care a stabilit că sunt posibile interdicții de circulație” și invită Germania ”să profite de dezbaterea actuală pentru a acționa la nivel european și a lua măsuri comune”, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Curtea administrativă federală de la Leipzig a confirmat la sfârșitul lui februarie două decizii ale justiției care permit orașelor Stuttgart și Düsseldorf să introducă interdicții de circulație în vederea asanării aerului - o măsură foarte nepopulară.
Această decizie a ridicat un obstacol care plana asupra unor astfel de măsuri în alte orașe germane, la fel de poluate.
Orașul Hamburg ar putea să introducă asemenea interdicții până în aprilie.
Însă Guvernul german a refuzat să exercite presiuni în vederea unei modificări a vehiculelor diesel aflate în circulație sau să introducă o ”vinietă albastră”, un mecanism național care ar permite facilitarea controalelor în cazul unor interdicții de circulație.
”interdicțiile de circulație sunt foarte frunstrante”, recunoaște comisarul european, propunând în schimb taxele rutiere urbane.
”Noi am făcut deja o propunere anul trecut în vederea unui sistem de taxare rutieră electronică europeană, care să permită taxe rutiere flexibile și diferențiate”, a precizat ea.
Prin acest acest mecanism, vehiculele cele mai ”curate” nu ar fi supuse taxării, în timp ce cele mai poluante ar fi obligate să plătească, dar ar circula în continuare.
În octombrie, primarul Parisului Anne Hildalgo a respins introducerea unei taxe rutiere urbane, preferând folosirea unei viniete.
La Londra, unul dintre cele mai poluate orașe din Europa, unii conducători sunt obligați să achite o taxă - pe lângă o taxă rutieră urbană, introdusă în 2005.
Germania, Franța și Regatul Unit fac parte dintre cele nouă țări - între care se află și România - aflate în vizorul Bruxellesului din cauza calității aerului.