Angajatorul va avea posibilitatea de a utiliza semnătura electronică calificată la încheierea contractului individual de muncă, a actelor adiționale și a documentelor aferente securității și sănătății în muncă. Semnătura electronică calificată va putea fi utilizată și în comunicarea cu instituțiile publice de resort, prevede un proiect legislativ al actualei puteri. Cheltuielile cu semnătura electronică vor fi deductibile fiscal.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Codul muncii prevede acum obligativitatea încheierii contractului individual de muncă în formă scrisă, în limba română, cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către salariat. Obligația de încheiere a contractului individual de muncă în formă scrisă revine angajatorului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mai este important: Normele de aplicare a legii securității și sănătății în muncă impun ca rezultatui instruirii angajaților să se realizeze pe suport de hârtie, cu ”pix cu pastă”, în condițiile în acre sunt angajatori care desfășoară această instruire a lucrătorilor în fiecare lună, fără a avea posibilitatea să utilizeze formatui electronic.
Proiectul elaborat acum de mai mulți deputați liberali, în frunte cu fostul ministrul al Muncii Violeta Alexandru, reia în mare parte prevederile unui proiect de ordonanță de urgență pe care Guvernul Orban nu a mai apucat să îl adopte.
ProiectuI stabilește însă că angajatorul nu poate obliga salariatui sp utilizeze semnatura electronică la încheierea contractului individual de muncă sau actelor adiționale și altor documente. De asemenea, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată și cu privire la procedurile privind utilizarea semnăturii electronice.
Modificările propuse a fi introduse în Codul Muncii
- Părțile pot utiliza la încheierea contractului individual de muncă, a actului adițional la contract și altor documente emise în executarea contractului individual de muncă, după caz, semnătura electronică.
- Angajatorul poate suporta cheltuielile pentru achiziționarea serviciilor de emitere a semnăturii electronice utilizată de către angajați pentru semnarea înscrisurilor/documentelor din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă.
- Cheltuielile pentru achiziționarea serviciilor de emitere a semnăturii electronice sunt deductibile fiscal.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Noul contract de muncă, pregătit pentru menajere, plimbători de câini, bucătari, șoferi, grădinari, întreținători de piscine: angajatorul va trebui să constituie garanții pentru contribuții și impozite- Contractele individuale de muncă și actele adiționale precum și înscrisurile/documentele din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă, încheiate prin utilizarea semnăturii electronice, se transmit în format electronic în Registrul General de evidență a salariaților, putând fi accesate de către organele de control competente și se arhivează de către angajator cu respectarea prevederilor legale.
Organele de control competente an obligatia de a accepta, pentru verificare si control, contractele individuale de munca si actele aditionale precum si inscrisurile/documentele din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca incheiate in format electronic, cu semnatura electronica. La solicitarea acestora, documentele incheiate cu semnatura electronica pot fi transmise si anterior efectuarii controlului.
- În raporturile angajatorului cu instituțiile publice, la întocmirea înscrisurilor/documentelor din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă, angajatorul poate utiliza semnatura electronică.
- La încheierea contractului individual de muncă sau a actului adițional la contract sau a altor documente emise în executarea contractului individual de muncă, după caz, părțile trebuie să utilizeze același tip de semnătură, respectiv semnătura olografă sau semnătura electronică, după caz.
CITEȘTE ȘI Modificări la schema de ajutor pentru HoReCa: Dispar condiții și verificarea privind cheltuielile eligibile. Oportunitate pentru bănciDe asemenea, Legea securității și sănătății în muncă va fi modificată astfel încât dovada instruirii angajaților să poată fi întocmită în format electronic sau pe suport de hârtie, iar în cazul folosirii variantei în format electronic, dovada instruirii va fi semnată cu semnătura electronică.
Proiectul mai propune spre eliminare accidentele de traseu din categoria accidentelor de muncă.