Brexit fără acord, manual de utilizare pentru firmele românești. Cine va suporta taxe vamale

Brexit fără acord, manual de utilizare pentru firmele românești. Cine va suporta taxe vamale
scris 18 mar 2019

Guvernul britanic a publicat o serie de informări vizând taxele vamale aplicabile și situația la granița dintre Irlanda și Irlanda de Nord în scenariul ieșirii Marii Britanii din UE fără un acord prealabil cu Uniunea, iar propunerea privind regimul tarifar temporar aplicabil în scenariul no-deal Brexit vizează minimizarea costurilor pentru mediul de afaceri și consumatori, ca urmare a revenirii la clauza națiunii celei mai favorizate a Organizației Mondiale a Comerțului, informează Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) de la București.

Potrivit sursei citate, regimul tarifar propus va fi temporar, aplicabil pentru o perioadă de maximum 12 luni începând cu 29 martie 2019, în acest timp Guvernul de la Londra urmând să desfășoare consultări privind regimul tarifar permanent pe care îl va propune după expirarea perioadei menționate.

Urmărește-ne și pe Google News

"Conform informațiilor publicate de Guvernul de la Londra, operatorii economici din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord nu vor plăti taxe vamale pentru majoritatea bunurilor importate, în cazul retragerii din UE fără un acord. Din valoarea actuală a importurilor de bunuri în UK, 87% nu vor fi supuse unor taxe vamale", transmite ministerul.

Surpriză: Guvernul renunță la a mai introduce o nouă taxă auto. Nu a găsit formula matematică perfectă CITEȘTE ȘI Surpriză: Guvernul renunță la a mai introduce o nouă taxă auto. Nu a găsit formula matematică perfectă

Pentru restul de 13% din valoarea importurilor de bunuri vor fi aplicate diferite regimuri tarifare, după cum urmează:

• Un mix de taxe vamale și contingente tarifare va fi aplicat importurilor de carne de vită, miel, porc, pui și celor de produse lactate. Acestor produse li se aplică taxe vamale ridicate și la importul în UE pentru protejarea fermierilor și producătorilor europeni, o abordarea similară fiind prevăzută de către UK;

• Menținerea unor taxe vamale pentru autovehicule cu scopul sprijinirii industriei auto britanice. Cu toate acestea, producătorii de autovehicule din UK care depind de lanțurile de producție europene nu vor plăti taxe vamale adiționale pentru componentele auto importate din UE;

• Menținerea unor taxe vamale pentru produse ceramice, fertilizatori și combustibili, în contextul sprijinirii producătorilor britanici în fața competiției inechitabile din partea producătorilor din alte state în care aceste sectoare sunt subvenționate excesiv;

• Cu scopul asigurării accesului pe piață favorabil statelor în curs de dezvoltare pentru importuri specifice precum banane, trestie de zahăr și anumite tipuri de pește, vor fi menținute taxele vamale aplicabile acestor produse, având în vedere că statele în curs de dezvoltare vor beneficia în continuare de acces preferențial pe piața UK.

ING, acuzată de spălare de bani CITEȘTE ȘI ING, acuzată de spălare de bani

"Acest regim tarifar provizoriu ar urma să fie aplicat tuturor partenerilor terți ai UK, cu excepția celor cu care are un acord comercial în vigoare și celor aproximativ 70 de state în curs de dezvoltare care vor beneficia de acces preferențial. În plus, UK va menține 43 de măsuri de apărare comercială ale UE prin care sunt introduse taxe vamale adiționale pentru importuri din anumite state care aplică practici neconcurențiale", mai informează MMACA.

Autoritățile britanice au lansat un instrument pentru consultarea taxelor vamale temporare aplicabile în cazul retragerii din UE fără un acord, îndemnând operatorii economici să urmeze următorii pași pentru a afla taxele vamale aplicabile produselor pe care le exportă pe piața britanică:

1. Utilizarea instrumentului UK Trade Tariff pentru a identifica codul vamal al produsului exportat (ex. 8703 – Autoturisme și alte autovehicule, proiectate în principal pentru transportul persoanelor (altele decât cele de la poziția 8702), inclusiv mașinile de tip "break" și mașinile de curse).

2. Consultarea taxelor vamale temporare aplicabile importurilor după retragerea din UE (ex. pentru produsele înscrise în categoria 8703 - Autoturisme și alte autovehicule, proiectate în principal pentru transportul persoanelor - altele decât cele de la poziția 8702, inclusiv mașinile de tip "break" și mașinile de curse - vor fi aplicabile taxe vamale în valoare de 10%, conform clauzei națiunii celei mai favorizate).

3. Prin consultarea regimului tarifar aplicabil unui anumit tip de produs, operatorii economici vor identifica dacă acestuia îi este aplicabilă o taxă vamală preferențială sau taxa vamală aplicabilă la nivelul Organizației Mondiale a Comerțului, conform clauzei națiunii celei mai favorizate (pentru statele membre UE, clauza națiunii celei mai favorizate va fi aplicabilă în cazul retragerii UK fără un acord).

"Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat urmărește permanent evoluțiile legate de procesul retragerii Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană - Brexit, cu scopul de a pregăti mediul de afaceri pentru orice posibil scenariu care s-ar putea concretiza în perioada următoare", mai spune ministerul.

viewscnt
Afla mai multe despre
brexit
brexit fara acord
no deal brexit
tarife vamale brexit
taxe vamale brexit
acorduri comerciale marea britanie