Piața de fashion e-commerce din România a atins o cifră de afaceri de 2,66 miliarde lei anul trecut și este indicată în creștere la 4,31 miliarde lei pentru anul 2022. Ponderea curentă a e-commerce-ului în retail-ul general de modă este de 17,2%, cu prognoză de creștere la 21,3% în același interval.
Utilizatorii preferă cumpărăturile online datorită prețurilor mai bune găsite (63%) și cumpără frecvent în sezonul reducerilor (52%). 45% dintre cei intervievați susțin că nu găsesc aceeași diversitate în magazinele fizice, conform unui studiu al Glami indicat ca fiind realizat pe un eșantion reprezentativ de utilizatori de internet din România, în ultimul trimestru al anului 2018.
Datele relevă că 81% dintre respondenți au tendința de a cumpăra în magazinele online cunoscute, cu conținut în limba română, dar cumpărăturile de la branduri internaționale par a fi în creștere, 13% cumpărând din magazine online internaționale în ultimul an. Ei vizualizează oferta din 4-6 magazine online înainte de a face cumpărături propriu-zise, finalizând o comandă în mai mult de 60 de minute, interval peste timpul petrecut într-un magazin fizic.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
62% dintre cei chestionați cumpără regulat produse vestimentare din magazine fizice, vizitând între 4 și 6 astfel de magazine, cu o sesiune de cumpărături între 40 și 60 de minute înainte de achiziția propriu-zisă.
Mai mult de o treime din cumpărătorii români poartă un articol vestimentar de cel puțin 30 de ori înainte de a-l scoate din uz. Garderobele sunt reînnoite, în medie, o dată pe an (41%), datorită schimbării stilului personal (49%) sau a mărimii (43%). Respondenții au mai spus că articolele vestimentare pe care nu le mai poartă ajung fie la prieteni, drept cadouri, sau la organizații de întrajutorare, ca donații. Însă, coroborând aceste date cu cele obținute în alte țări participante la sondaj, România se situează pe locuri codașe în ceea ce privește durata de viață a unui anumit articol vestimentar.
Calitatea de lungă durată este cea mai importantă caracteristică atunci când vorbim de încălțăminte (69%), urmată de jachete (62%). Alte produse vestimentare care se clasează pe locuri fruntașe, atunci când achiziția este dictată de calitate, sunt pantalonii, puloverele, rochiile, topurile și cămășile. Pentru 11% dintre cei chestionați, calitatea care durează în timp este factorul principal pe care îl iau în considerare atunci când vorbesc de achiziția lenjeriei și a pijamalelor.
Ținutele sport sunt preferate de 80% dintre utilizatori, ca parte a vestimentației de zi cu zi, datorită confortului.
În general, 78% dintre cei chestionați sunt dispuși să cheltuiască mai mult pe piese vestimentare de calitate atunci când le comandă online. Un produs care îi tentează pe cumpărători și este, de asemenea, unul pe care aceștia îl consideră a fi necesar este motivul principal pentru cumpărături online în 39% din cazurile identificate.
Pentru o jachetă de calitate, românii sunt dispuși să plătească chiar și cu 300 lei mai mult, atâta timp cât le este explicată clar calitatea materialului.
85% dintre respondenți spun că nu ar cumpăra online doar pentru că pot returna comanda în timp scurt, 50% nu ar returna produse care nu le vin bine ca mărime și 77% nu ar cumpăra același articol vestimentar în două mărimi diferite. 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre cei chestionați, din cauza diferențelor de mărime.
93% dintre românii care au participat la studiu ar cumpăra online produse vestimentare, accesorii, încălțăminte convenabile ca preț, create de designer locali, iar 47% dintre aceștia au comandat, în ultimul an, cel puțin un produs vestimentar creat de designeri locali.
Peste 64% dintre cei chestionați spun că sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile, cu până la 225 lei mai mult per piesă. Motivul pentru care nu au cumpărat mai multe piese vestimentare cu aceste calități este că nu au știut că produsul aparținea acestei categorii.
Moda sport este foarte populară în România și este purtată și înafara activităților sportive. 80% poartă articole sport pe lângă activitățile sportive, 78% preferă astfel de articole pentru confort, iar 24% consideră că un astfel de outfit arată bine și în alte ocazii.