Angajații ANAF de la ghișeu vor fi pregătiți de psihologi. Funcționarul în contact cu contribuabilul să aibă o "atitudine corectă, să fie zâmbitor, amabil, să fie aplecat spre nevoile pe care le are acel contribuabil când vine la nivelul Fiscului"

Angajații ANAF de la ghișeu vor fi pregătiți de psihologi. Funcționarul în contact cu contribuabilul să aibă o "atitudine corectă, să fie zâmbitor, amabil, să fie aplecat spre nevoile pe care le are acel contribuabil când vine la nivelul Fiscului"

Inquam Photos / George Călin

scris 11 nov 2022

Angajații ANAF care lucrează direct cu contribuabilii vor fi pregătiți de către psihologi în cadrul unor cursuri de perfecționare finanțate de către mediul privat, a anunțat președintele ANAF, Lucian Heiuș. "Prin aceste cursuri de perfecționare, făcute cu specialiști, îmi doresc ca funcționarul care are contact direct cu contribuabilul să poată avea o atitudine corectă, să fie zâmbitor, amabil, să fie aplecat spre nevoile pe care le are acel contribuabil când vine la nivelul Fiscului", a spus șeful Fiscului.

"Am semnat chiar ieri un protocol de colaborare cu o asociație din România, care pe banii lor vor face cursuri gratuie cu angajații ANAF care lucrează în front office, care au contact direct cu contribuabilul, tocmai pentru a încerca să creștem modul și calitatea serviciilor pe care le are un om care stă la un ghișeu și se întâlnește cu 10-20-30 de contribuabili într-o zi. Prin aceste cursuri de perfecționare făcute cu specialiști psihologi, îmi doresc ca funcționarul care are contact direct cu contribuabilul să poată avea o atitudine corectă, să fie zâmbitor, amabil, să fie aplecat spre nevoile pe care le are acel contribuabil când vine la nivelul Fiscului. Este o premieră, facem asta cu sprijinul unei asociații și al oamenilor de afaceri, ANAF necheltuind niciun ban", a spus Heiuș.

Urmărește-ne și pe Google News

Atitudinea nepotrivită a unora dintre angajații ANAF a fost de-a lungul anilor o nemulțimire majoră a celor care au treabă prin agențiile instituției. Astfel, orice creștere a calității serviciilor este pozitivă.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV eFactura - Termenul decis de aplicare pentru toate firmele. Nu va mai fi o introducere etapizată, ci o adoptare în forță CITEȘTE ȘI EXCLUSIV eFactura - Termenul decis de aplicare pentru toate firmele. Nu va mai fi o introducere etapizată, ci o adoptare în forță

Pe de altă parte, calitatea serviciilor ANAF nu depinde doar de atitudinea angajatului de la ghișeu, mai ales în contextul mutării în online. ANAF se confruntă cu probleme majore în ce privește pregătirea profesională a multor angajați, aduși prin transfer de la alte instituții și nu angajați prin concurs direct, cu probleme de legislație neclară și aplicare neunitară la nivelul țării a interpretărilor aduse legii, dar și cu un sistem informatic deficitar.

Propfit.ro a scris la începutul lunii octombrie că ANAF vrea să scoată la concurs anul următor toate cele 1.490 de posturi vacante. Concursurile de recrutare ar putea începe chiar din primul trimestru (intervalul ianuarie-martie), atenție deosebită urmând să fie acordată deficitului de personal din administrațiile din teritoriu ale Fiscului.

În prezent, ANAF are prevăzute un maxim de 22.244 posturi, după ce în ultimii ani guvernanții au blocat angajările și au tăiat din posturile neocupate. De exemplu, până în martie 2020, numărul de posturi bugetate la ANAF era de 27.582, câteva mii dintre ele neocupate. Numărul maxim de posturi a fost redus ulterior în mai multe etape.

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
psihologi
ghiseu
angajati anaf