ANAF se pregătește să lanseze, la începutul anului următor, SAF-T (fișier standard internațional de audit) în regim pilot pentru marii contribuabili, iar licitația pentru infrastructura IT a fost programată pentru această toamnă, a declarat Daniel Anghel, partener și lider al departamentului de taxe și consultanță juridică, PwC România. Profit.ro a scris în iunie că ANAF pregătește și un proiect cu fonduri UE pentru a introduce SAF-T pentru toate firmele.
"Au un grup de lucru care pregătește SAF-T și vor să lansesze licitația pentru infrastructura IT în această toamnă, astfel încât la începutul anului următor să fie funcțional. Pilot, pentru mari contribuabili", a spus Anghel.
ANAF a apelat la faza pilot pentru a testa și pentru a evita situații complicate. Ulterior va putea fi implementat la scară largă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
SAF-T este un standard international de schimb de date între companii și autoritățile fiscale pe cale electronică. Practic, înseamnă că firmele pun la dispoziția Fiscului informații, iar acesta le monitorizează și apreciază dacă mai sunt sau nu necesare controale, inclusiv pentru rambursări de taxe.
De ce este important: Introducerea SAF-T ar simplifica mult relația firmelor cu ANAF, întrucât ANAF ar putea face unele verificări electronic, fără să mai fie nevoie să trimită oameni în control la firme. În urma acestor verificări preliminare de la distanță, ANAF ar putea lămuri rapid unele neclarități și să restrângă astfel numărul de firme la care trebuie să meargă în control, eliminând astfel o parte din controale.
Documentul cu proiectul ANAF poate fi văzut aici
CITEȘTE ȘI Fiscalizarea bacșișului – o nouă încercare. Pot apărea dificultățiReferitor la SAF-T, șefa ANAF a spus doar că "în perioada imediat următoare, dorim să implementăm în sistem pilot pentru marii contribuabili un instrument standard de schimb de informații între autoritatea fiscală și contribuabili. Acest sistem de lucru este consacrat la nivelul OECD sub denumiea SAF-T, ceea ce înseamnă fișierul standard de audit".