ANAF lucrează acum cu circa 30% din angajați în birouri și cu restul de acasă, conform celui mai recent ordin al președintelui ANAF, motivul fiind numărul de infectări cu noul coronavirus în rândul personalului. În starea de urgență ANAF a redus la 15% personalul prezent în birouri și la ghișee, dar după trecerea la starea de alertă a încercat o revenire, întâi la 30% și apoi la 50% la birou. Numărul semnificativ de infectări în rândul angajaților a determinat, însă, conducerea agenției să revină la limita de 30% prezență la serviciu. ANAF încearcă să asigure materiale de protecție personalului, de exemplu o licitație acum pentru peste 1 milion de măști chirurgicale de unică folosință, în contextul în care reprezentanții angajaților afirmă că acestea nu sunt suficiente, iar oamenii trebuie să-și asigure și din surse proprii măști și dezinfectanți.
Numărul angajaților ANAF este de circa 23.000.
ANAF a lasant o licitație pentru achiziția de măști chirurgicale de unică folosință. Valoarea contractului, cu o durată de 12 luni, este de până la 938.700 lei. Tot în septembrie, a fost lansată o licitație pentru "servicii de dezinfecție pentru combaterea, prevenirea infecțiilor cu bacterii, fungi, virusuri, în contextul pandemiei cu noul Coronavirus - Sars Cov 2, pentru sediile ANAF". Valoarea acestui al doilea contract este de până la 713.421 lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții angajaților afirmă că personalul primește materiale de protecție, dar acestea sunt insuficiente.
"Au mai dat echipamente de protecție, inclusiv măști, dar nu suficient. Oamenii mai trebuie să își asigure și singuri. Riscurile la care se expun angajații ANAF, mai ales cei care lucrează cu publicul, sunt mari, iar numărul persoanelor infectate, de la debutul pandemiei și până a acum, a trecut cred de 100. De exemplu, avem acum un caz la o unitate de Trezorerie, un angajat care lucrează la ghișeu. Este infectat pentru a doua oară cu coronavirus și bănuiala este că se trage de la mașina pentru numărat bani", a declarat, contactat de Profit.ro, Liviu Toader, președinte SindFISC.
De la începutul pandemiei, ANAF a încercat să limiteze unele activități, să reducă traficul în unități și să încurajeze interacțiunea online, context în care să țină o parte mare dintre angajați în telemuncă. Având în vedere că situația epidemiologică nu se va normaliza în curând, telemunca va rămâne o practică pentru multe instituții ale statului și în perioada următoare.
CITEȘTE ȘI PSD vrea să oblige Guvernul să nu treacă peste 40% ca datorie publică din PIB, să majoreze imediat pensiile cu 40% și să dea bani pentru Catedrala Neamului. Orban: Impactul bugetar ar fi de 6,3% din PIBANAF a stabilit în luna martie, la debutul pandemiei, o limită de 15% pentru angajații prezenți în birouri. La mijlocul lunii mai, odată cu trecerea de la starea de urgență la starea de alertă, acest prag a urcat la 30%, iar peste o lună, la mijlocul lunii iunie, a fost stabilit, tot prin dispoziție a preeședintelui ANAF, Mirela Călugăreanu, la 50%. În luna iulie, procentajul mediu pentru angajații ANAF prezenți la birou a fost stabilit din nou la 30%.
"Din cauza numărului de infectări, conducerea ANAF a dispus din nou un număr cât mai mic de persoane la birou. S-a revenit într-o oarecare măsură. Acum suntem cu 30% angajați în birouri și restul lucru de acasă, după ce inițial s-a încercat cu 50% după 15% în starea de urgență și 30% după. Dar, în unele cazuri, dacă este justificat, se poate depăși pragul", a spus Toader.
“Am lucrat cu efective de 25-30% în birouri, iar restul în telemuncă. Nu am închis nicio unitate teritorială. Acum suntem cam 50-50%. Intențiile pentru viitor, în contextul în care ne mutăm tot mai mult online, este să promovăm mult telemunca pentru oamenii noștri. Au fost contribuabili care au vrut să vină la ghișeu. Au venit puțini, foarte puțini, iar asta ne-a bucurat. Traficul în unitățile ANAF a fost, cred, redus la 10-20% din ce înseamna o situație normală. Pentru viitor, vom păstra și vom dezvolta lucrul la distanță, atât în cadrul ANAF, cât și cu contribuabilii”, a spus șefa ANAF în iulie.
Referitor la respectarea în teritoriu a dispozițiilor privind telemunca, conducerea ANAF face verificări pentru a identifica situațiile în care șefii nu aplică dispozițiile.