ANAF a pregătit modelul de declarație pe care furnizorii de servicii poștale o vor depune lunar pentru a informa Fiscul referitor la trimiterile contra ramburs efectuate pentru clienți. ANAF încearcă să îi depisteze astfel persoane sau firme care vând frecvent, inclusiv pe platformele online, și se sustrag de la declararea veniturilor. Nu sunt vizate persoanele care vând ocazional pe astfel de platforme.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, firmele de curierat furnizează ANAF la cerere informații despre livările cu plată ramburs, iar Antifrauda a avut chiar câteva acțiuni în acest sens.
"Propunem avizarea proiectului de ordin care cuprinde modelul, conținutul, modalitățile de depunere pentru declarația informativă privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național și pentru aprobarea modelului, conținutului, modalităților de depunere pentru declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național", potrivit unui proiect de ordin de prședinte ANAF.
Obligația aceasta pentru firmele de curierat a fost introdusă de autorități în luna mai, prin OUG 67/2022. Astfel a fost introdusă obligația furnizorilor de servicii poștale de trimitere contra ramburs de a furniza lunar organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate.
CITEȘTE ȘI Serverul de la ANAF Sectorul 4 s-a arsÎn scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate.
Informațiile referitoare la trimiterile poștale se referă la:
a) numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
b) datele de identificare a expeditorului;
c) numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
d) adresele de expediție, respectiv livrare;
e) contravaloarea bunului livrat.
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat după împlinirea acestui termen. Furnizorul de servicii poștale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central.