Compania Yandex, cunoscută deja ca Google a Rusiei, lucrează la propriul serviciu de cumpărături online pentru a deveni echivalenta Amazon în această țară, transmite Business Insider, preluată de News.ro.
Yandex, cea mai mare companie de tehnologie din Rusia, este cel mai bine cunoscută pentru crearea celui mai popular motor de căutare din țară.
Compania are 50 de milioane de utilizatori pe lună, o statistică impresionantă având în vedere că în Rusia există în total 87 de milioane de utilizatori de internet, potrivit Association of Internet Trade Companies (AITC).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Yandex se extinde în noi domenii, cum ar fi serviciul de taximetrie de tip ride-hailing Yandex.Taxi, asistentul digital Alice, dispozitive inteligente comandate vocal și, cel mai recent, cumpărături online.
Într-un inteviu acordat Business Insider, directorul Yandez, Michael Levin, a spus că firma își dezvoltă servicul de comparare a prețurilor Yandex.Market într-o platformă pe care utilizatorii pot comanda produce precum dispozitive electronice, aparatură electrocasnică, jucării și altete.
Noul serviciu este o companie mixtă creată împreună cu Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia, iar site-ul este în prezent în versiune beta, a spus Levin. Lansarea oficială va avea loc în acest an, iar Yandex a derulat un proiect pilot în orașele Niznâi Novgorod, Kazan și Ufa.
CITEȘTE ȘI Amazon a deschis centrul din București și pregătește angajăriLevin nu a precizat care sunt veniturile ținite de companie, dar a spus că Yandez vrea să atragă la sfârșitul acestui an câteva sute de mii de utilizatori pe zi.
El a adăugat că nu este mult comparativ cu utilizatorii Yandex, dar că este mai mult comparativ cu majoritatea site-urilor de cumpărături din Rusia.
Potrivit analistului BCS Mitch Mitchell, dezvoltarea comerțului online din Rusia este sub cea din Marea Britanie și Statele Unite. Principalele probleme sunt cele de logistică și faptul că Rusia are o economice dominată de numerar. De regulă, rușii care comandă produse online le plătesc atunci când sunt aduse de curieri.
AITC anticipează că rușii vor cheltui online 1250 de miliarde de ruble (15-20 miliarde de lire sterline) în 2018, în timp ce eMarketer prognozează în cazul britanicilor cheltuieli online de șase ori mai mari, respectiv de 93,82 miliarde de lire.
Yandex nu consideră că Amazon este concurența, a spus Levin. Pe măsură ce rușii se obișnuiesc mai mult să cumpere online, Yandez vrea să concureze cu retailerii consacrați care își dezvoltă servicii de comerț electronic.