Vodafone România scapă de o parte a unei amenzi a Consiliului Concurenței din 2011, dar rămâne cu grosul sumei în spate. O poveste de 10 ani, cu acuzații de abuz de poziție

Vodafone România scapă de o parte a unei amenzi a Consiliului Concurenței din 2011, dar rămâne cu grosul sumei în spate. O poveste de 10 ani, cu acuzații de abuz de poziție
scris 22 nov 2021

Vodafone România va plăti, în urma unei decizii finale a instanței, o amendă redusă cu 7% față de suma inițială, de 120,3 milioane de lei, sancțiune aplicată operatorului de telefonie de către Consiliul Concurenței în 2011.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Decizia definitivă și irevocabilă a fost luată de Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), care a respins, acum, recursurile Vodafone România și Consiliul Concurenței împotriva unei sentințe din decembrie 2017 a Curții de Apel București (CAB).

Urmărește-ne și pe Google News

"Anulează în parte Decizia nr.1/14.02.2011 emisă de Consiliul Concurenței, în sensul că reduce amenda aplicată cu un procent de 7%, urmare a reținerii circumstanței atenuante potrivit căreia comportamentul anticoncurențial al reclamantei a fost favorizat de conduita autorității publice de reglementare în domeniul comunicațiilor. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare.", se arată într-o decizie a CAB din 27 decembrie 2017.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Telekom Mobile a achitat 25 milioane de euro pentru prelungirea unei licenței telecom CITEȘTE ȘI Telekom Mobile a achitat 25 milioane de euro pentru prelungirea unei licenței telecom

În februarie 2011, Consiliul Concurenței a amendat Orange România și Vodafone România cu 268,33 milioane de lei (63 milioane de euro), argumentând prin abuz de poziție dominantă.

În cazul Orange România, amenda s-a ridicat la 147,9 milioane de lei și a reprezentat 3,6% din cifra de afaceri a operatorului în 2010.

Pentru Vodafone România, sancțiunea a fost stabilită la 3,45% din afacerile companiei în 2010, respectiv 120,3 milioane de lei.

În cadrul investigațiilor declanșate în 2006, în urma unor plângeri depuse de către Netmaster Communications SRL, Consiliul Concurenței a constatat că Orange și Vodafone ar fi refuzat să acorde firmei Netmaster accesul la rețele lor de telefonie în vederea terminării apelurilor naționale și internaționale tranzitate de acest operator.

Netmaster solicitase interconectarea la tariful reglementat de ANCOM, tarif mai mic decât cele practicate de Orange și Vodafone.

ING Tech România își pregătește intrarea pe piața IT din Cluj-Napoca CITEȘTE ȘI ING Tech România își pregătește intrarea pe piața IT din Cluj-Napoca

Interconectarea rețelelor operatorilor și implicit achiziția de către aceștia a serviciilor de terminare a apelurilor permite abonaților din rețele diferite posibilitatea de a se apela între ei. Astfel, realizarea acestor servicii implică preluarea apelurilor provenite sau tranzitate din/prin rețelele altor operatori (Netmaster în acest caz) și livrarea lor la punctul final de destinație (utilizatorii finali ai rețelelor Orange și Vodafone).

Potrivit instituției, abuzurile Vodafone și Orange s-ar fi manifestat pe piețele serviciilor de terminare a apelurilor în propriile rețele de telefonie, piețe pe care fiecare dintre acești operatori deține o poziție de monopol.

Conform legislației în domeniul concurenței, în absența unei justificări obiective, un refuz reprezintă un abuz de poziție dominantă pe piața de acces.

Din analiza efectuată de Consiliul Concurentei a rezultat că, până la data de 1 ianuarie 2007, Vodafone și Orange și-ar fi stabilit tarife mai mari pentru serviciul de terminare a apelurilor în internațional, fără a lua în considerare reglementările din domeniu, care stabileau un tarif maxim ce trebuia respectat.

Cele două companii nu ar fi acordat Netmaster accesul la rețelele lor de telefonie pentru terminarea apelurilor originate în internațional și a celor originate în rețelele altor furnizori din România pentru pentru o perioadă de  1 an și jumătate în rețeaua Vodafone și 2 ani și 4 luni în rețeaua Orange.

De asemenea, pentru o scurtă perioadă de timp, cele două companii ar fi limitat terminarea apelurilor naționale provenite din rețeaua Netmaster.

Vodafone România - amendă pentru GDPR. Datele unor clienți ar fi fost accesate neutorizat de către angajații companiei CITEȘTE ȘI Vodafone România - amendă pentru GDPR. Datele unor clienți ar fi fost accesate neutorizat de către angajații companiei

"Veniturile suplimentare obținute de cele două companii pe această piață reprezintă, de fapt, cheltuieli suplimentare ale operatorilor care au terminat apeluri în rețelele Vodafone și Orange. Acest lucru se traduce prin plata unor tarife mai mari de către consumatorii finali”, declara președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, într-un comunicat din februarie 2011.

Netmaster a fost unul dintre furnizorii alternativi de servicii de telefonie fixă din România intrați pe piață începând cu anul 2003, odată cu liberalizarea acesteia.

În prezent, firma nu mai există, fiind radiată (fuziune prin absorbție) din august 2008.

Firma a fost cumpărată de New Com Telecomunicații, care și-a vândut la rândul său baza de clienți către RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom).

Vodafone România este al doilea jucător local de telecomunicații după nivelul veniturilor și portofoliul de clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
consiliul concurentei
amenda
dosar
rejudecare