Vodafone Romania, al doilea operator local de telefonie mobilă, a fost amendat cu 14.308,80 de lei (echivalentul a 3.000 de euro) pentru că a prelucrat greșit date personale ale unei persoane fizice, care a depus o reclamație, ceea ce a determinat ulterior transmiterea răspunsului către o adresă de e-mail eronată.
S-a considerat astfel că nu au fost adoptate suficiente măsuri de securitate împotriva prelucrării ilegale a datelor personale ale persoanei respective.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totodată, Vodafone a fost obligat să asigure conformitatea cu Regulamentul General privind Protecția Datelor a operațiunilor de colectare și prelucrare ulterioară a datelor personale, prin implementarea unor metode eficiente de respectare a exactității datelor, inclusiv în cazul colectării datelor, precum adresa de poștă electronică.
"În acest sens, s-a dispus punerea în practică a unor măsuri adecvate și eficiente de securitate din punct de vedere tehnic și organizatoric, inclusiv prin instruirea regulată a persoanelor ce prelucrează date sub autoritatea operatorului, în termen de 30 zile de la data comunicării procesului-verbal de sancționare", se mai spune în anunț.
Într-un dosar privind prelucrarea datelor personale, un client Vodafone România a obținut în instanță daune morale de 2.000 de lei pentru prejudiciul creat de operatorul telecom, care nu ar fi reușit să preîntâmpine utilizarea datelor cu caracter personal în scopuri frauduloase, respectiv încheierea de către o altă persoană, în numele reclamantului, a unui abonament pentru servicii de voce și a unui telefon marca Apple iPhone X.
Vodafone Romania este al doilea jucător de profil după numărul de clienți și cifra de afaceri din 2019.