Vodafone Romania - amendat cu 3.000 euro pentru GDPR. A trimis răspuns pentru o reclamație la adresă de e-mail greșită

Vodafone Romania - amendat cu 3.000 euro pentru GDPR. A trimis răspuns pentru o reclamație la adresă de e-mail greșită
scris 23 mar 2020

Vodafone Romania, al doilea operator local de telefonie mobilă, a fost amendat cu 14.308,80 de lei (echivalentul a 3.000 de euro) pentru că a prelucrat greșit date personale ale unei persoane fizice, care a depus o reclamație, ceea ce a determinat ulterior transmiterea răspunsului către o adresă de e-mail eronată.

S-a considerat astfel că nu au fost adoptate suficiente măsuri de securitate împotriva prelucrării ilegale a datelor personale ale persoanei respective.

Urmărește-ne și pe Google News
Un fost director de proprietați al Vodafone Romania, concediat pentru că ar fi încălcat politica anti-mită, a ajuns la Auchan pe o poziție similară. El a pierdut procesul cu operatorul, dar are apel CITEȘTE ȘI Un fost director de proprietați al Vodafone Romania, concediat pentru că ar fi încălcat politica anti-mită, a ajuns la Auchan pe o poziție similară. El a pierdut procesul cu operatorul, dar are apel

Totodată, Vodafone a fost obligat să asigure conformitatea cu Regulamentul General privind Protecția Datelor a operațiunilor de colectare și prelucrare ulterioară a datelor personale, prin implementarea unor metode eficiente de respectare a exactității datelor, inclusiv în cazul colectării datelor, precum adresa de poștă electronică.

"În acest sens, s-a dispus punerea în practică a unor măsuri adecvate și eficiente de securitate din punct de vedere tehnic și organizatoric, inclusiv prin instruirea regulată a persoanelor ce prelucrează date sub autoritatea operatorului, în termen de 30 zile de la data comunicării procesului-verbal de sancționare", se mai spune în anunț.

ANSPDCP a mai sancționat Vodafone Romania cu avertisment în vara anului 2019 pentru "pentru săvârșirea contravenției prevăzută la art. 13, alin. 1 lit. a) din Legea nr. 506/2004, întrucât operatorul nu a luat suficiente măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea garantării că datele cu caracter personal pot fi accesate numai de persoane autorizate, în scopurile autorizate de lege, ceea ce a condus la faptul că datele cu caracter personal cuprinse în facturile detaliate a uor abonați Vodafone România SA, persoane fizice, au fost vizualizate de  angajați cu drept de accesare într-o aplicatie specifica deținută de operator, în scop neautorizat, în mod individual și în scop personal, cu depășirea atribuțiilor din fișa postului".

Într-un dosar privind prelucrarea datelor personale, un client Vodafone România a obținut în instanță daune morale de 2.000 de lei pentru prejudiciul creat de operatorul telecom, care nu ar fi reușit să preîntâmpine utilizarea datelor cu caracter personal în scopuri frauduloase, respectiv încheierea de către o altă persoană, în numele reclamantului, a unui abonament pentru servicii de voce și a unui telefon marca Apple iPhone X.

Vodafone Romania este al doilea jucător de profil după numărul de clienți și cifra de afaceri din 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
gdpr
date personale
anspdcp
amenda