Vodafone câștigă un proces cu Protecția Consumatorului, declanșat la sesizarea unui client

Vodafone câștigă un proces cu Protecția Consumatorului, declanșat la sesizarea unui client
scris 28 iun 2019

Vodafone România, al doilea jucător local de telefonie mobilă, a câștigat definitiv procesul în care a solicitat anularea unei amenzi de 2.000 de lei aplicată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Arad în iulie 2018, la sesizarea unui client. Într-o primă fază, operatorul s-a adresat Judecătoriei Arad, care a admis cererea în octombrie 2018. Hotărârea a fost motivată prin faptul că "descrierea faptei din procesul-verbal de contravenție este inexistentă". Instituția a atacat decizia la instanța superioară, dar Tribunalul Arad a respins cerere de apel la începutul acestei luni.

La prima instanță, potrivit motivării, magistrații Judecătoriei Arad au afirmat că descrierea faptei din procesul-verbal de contravenție este inexistentă.

Urmărește-ne și pe Google News

"Din cele reținute în procesul-verbal de contravenție nu se poate stabili care este fapta de care se face vinovată petenta (Vodafone România - n.r.), aspect esențial pentru verificarea legalității și temeiniciei procesului-verbal de către instanță, singurul lucru reținut de agentul constatator fiind faptul că reclamația clientului este întemeiată, fără a se preciza ce cuprinde reclamația și care este fapta săvârșită de petentă", se arată în motivarea Judecătoriei Arad pentru sentința din octombrie 2018.

Vodafone România atacă ANPC, după ce i-a fost ordonat să înceteze majorarea prețurilor abonamentelor CITEȘTE ȘI Vodafone România atacă ANPC, după ce i-a fost ordonat să înceteze majorarea prețurilor abonamentelor

Prin descrierea insuficientă se creează astfel o vătămare a drepturilor petentei care nu poate să își exercite în mod real dreptul la apărare atât timp cât nu rezultă din procesul-verbal de contravenție care a fost fapta săvârșită de aceasta, se arată în motivare.

Totodată, descrierea insuficientă determină punerea instanței în imposibilitate de a verifica realitatea celor consemnate în procesul-verbal de contravenție care, chiar dacă beneficiază de prezumția de temeinicie, fiind o prezumție relativă, poate fi răsturnată prin probe contrare. Nedescrierea faptei însă are ca efect imposibilitatea propunerii unor probe în apărare de către contravenient și imposibilitatea instanței de a administra probe, atât timp cât nu se poate ști care sunt faptele imputate contravenientului.

"Ca atare, văzând că nu s-a realizat o descriere suficient de clară și explicită a faptei reținute în sarcina petentei, încălcându-se astfel dispozițiile articolului 16, aliniatul 1 din OG nr. 2/2001, după cum a arătat și petenta în plângere, instanța va admite plângerea formulată de aceasta și va dispune anularea procesului-verbal contestat", se mai arată în motivarea Judecătoriei Arad.

Vodafone pierde litigiul prin care a solicitat ANCOM recupererea unui prejudiciu de peste 15 mil. euro CITEȘTE ȘI Vodafone pierde litigiul prin care a solicitat ANCOM recupererea unui prejudiciu de peste 15 mil. euro

Persoana care a sesizat Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Arad a devenit client Vodafone România în decembrie 2015, când a încheiat un abonament Smart Smart Net 8 (la un cost de 8 euro /lună), cu achiziționarea unei tablete cu plata în rate pentru o perioadă minimă contractuală de 24 de luni.

În iunie 2018, clientul din Arad a trimis o petiție către Comisariat prin care a reclamat operatorul de telefonie mobilă că a emis facturi după ce a notificat verbal, în noiembrie 2017, încetarea contractului încheiat în decembrie 2015.

O lună mai târziu, instituția a aplicat Vodafone România o amendă de 2.000 lei.

În cererea de contestație, operatorul de telefonie mobilă a susținut că reprezentanții Comisariatului au omis să menționeze în procesul-verbal de contravenție fapta pentru care Vodafone România a fost sancționată.

În plus, potrivit companiei, Vodafone România a încercat să-l contacteze pe client în cursul lunii decembrie 2017, dar demersul a eșuat. De asemenea, potrivit prevederilor contractuale, clientul ar fi trebuit să depună în scris o cerere de încetare a abonamentului. Deconectarea clientului de la rețeaua Vodafone România a avut loc la începutul lunii martie 2018.

Vodafone România este al doilea operator local de telefonie mobilă în funcție de numărul de clienți și cifra de afaceri, după Orange România.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
vodafone
client
amenda
sanctiune
instanta
dosar
litigiu
protectia consumatorilor