Miroslav Majoros, șeful grupului de firme Telekom România, ai cărui angajați protestează, prin intermediul sindicatului, față de concedierile din ultimii ani, pe care le consideră "abuzive și mascate obscur", transmite acestora, într-un mesaj intrat în posesia Profit.ro, că transformarea radicală a activității va continua, deoarece, în lipsa unor măsuri de adaptare la exigențele pieței, "business-ul va pieri", așa cum s-a întâmplat cu Nokia și Kodak.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
UPDATE, ora 15.00
Reprezentanții companiei au transmis Profit.ro următoarele:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Având în vedere dezvoltarea rapidă a tehnologiei, compania trebuie să se adapteze și să își transforme radical modelul de operare pentru a ramâne competitivă pe piață și pentru a-și asigura creșterea pe termen lung, în beneficiul clienților, al angajaților și al acționarilor. În continuare, vor fi propuse și implementate schimbări organizaționale care să ducă la îndeplinirea obiectivelor strategice ale companiei, prin reducerea complexității produselor și serviciilor, redefinirea modelului operațional și simplificarea relației cu clientul. Vom continua să ne transformăm ca organizație până când vom atinge modelul operațional necesar, care să asigure premisele de creștere și sustenabilitatea companiei pe termen lung".
La finele anului trecut, Profit.ro a anunțat că șeful Telekom România, Miroslav Majoros, va continua să conducă grupul de firme și în 2019, mandatul acestuia fiind prelungit cu 1 an în urma discuțiilor cu acționarii.
“Anul trecut a fost, deloc surprinzător, un nou an dificil. De aceea, înainte de privi în detaliu, vreau să vă mulțumesc tuturor pentru eforturile depuse. Împreună, ne-am străduit din răsputeri, am creat, am inovat, am reușit, am greșit, am crezut cu adevărat si am intrat în competiția de a deveni mai buni și a avea o performanță îmbunătățită ca business. (…) Probabil vă întrebați ce s-ar întâmpla dacă nu am merge mai departe cu transformarea. De ce să nu ne păstram valorile tradiționale, modul de lucru, tehnologiile de top, tot ceea ce a avut succes decenii la rând? Răspunsul meu este clar: învechirea distruge orice business. Companii renumite precum Nokia sau Kodak au pierit din cauza lipsei de viziune și incapacității de a prevedea viitorul, de a lua orice măsură necesară pentru a se adapta și a se transforma”, se arată în mesaj.
CITEȘTE ȘI Presa bulgară: Telekom România ar putea fi vândută unui afacerist bulgar, care a preluat operațiunile din Albania ale companieiCifrele depuse de cele două companii la Ministerului Finanțelor arată că în 2017, conform standardelor na'ionale de contabilitate, afacerile și pierderile grupului în moneda națională au crescut, datoriile au scăzut, iar reorganizarea activității a diminuat numărul de salariați, pe fondul punerii în aplicare a unui program de reorganizare, care a vizat atât personal de execuție, cât și manageri.
Astfel, afacerile cumulate ale celor doi operatori au crescut în 2017 cu 6,6%, la 4,83 miliarde de lei (peste un miliard de euro), iar pierderile nete au avansat cu 34,2%, la 1,39 miliarde de lei.
Pe de altă parte, datoriile totale ale celor două companii au scăzut cu 5,7% față de 2016, la 6,26 miliarde de lei, iar numărul mediu total de angajați a coborât cu 6,7%, la 5.599 de persoane.
Creanțele (sumele de recuperat) au urcat cu 2,9%, la 2,35 miliarde de lei.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Telekom reușește să întrerupă dominația RCS&RDS, liderul incontestabil din ultimii ani, la portabilitatea numerelor de telefonie fixă și urcă puternic pe mobil. RCS&RDS rămâne însă campionul pe mobilÎn mesajul obținut de Profit.ro, Majoros spune că, în pofida rezistenței la schimbare, transformarea radicală a companiei trebuie să continue și că profitabilitatea si sustenabilitatea vânzărilor trebuie să primeze.
“Ce este cel mai important de reținut este că transformarea radicală a companiei, de la A la Z, trebuie să continue. După mai bine de trei ani aici, știu cât de dificil este să schimbi și că există rezistență la schimbare. Iar rezistența este cu atât mai mare atunci cand schimbarea te afectează. Ce am realizat noi în 2018? Am reușit să avem o abordare consistentă în comercial, atât pe B2C, cât și pe B2B. În 2018, continuând simplificarea portofoliului, îmbunătățirea interacțiunii cu clienții și concentrarea sporită pe ceea este cu adevarat valoros pentru clienți și pentru noi, am dovedit că #Netliberare și #BusinessLiber sunt filozofii comerciale, nu doar momente de succes. Pe plan intern, situații neașteptate ne-au făcut să privim cu mai multă atenție la starea de sănătate a organizației pe termen lung. Nu succesele imediate în vânzări, cu orice preț, sunt obiectivul final, ci profitabilitatea și sustenabilitatea acestora. Astfel, s-a impus o abordare radical diferită, care funcționează”, se afirmă în mesaj.
CITEȘTE ȘI Telekom Mobile și alți șase ofertanți se luptă să furnizeze comunicațiile pentru sistemul IT care va scăpa românii de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorieȘeful grupului telecom menționează că nu toate inițiativele conducerii au avut succes, dar afirmă că greșelile sunt acceptabile dacă sunt rezultatul dorinței de a progresa.
“O mutare strategică anunțată, care rămâne actuală și în 2019, este aceea de a ne simplifica și a ne digitaliza. Nu este deloc ușor, pentru că simplificarea implică analiză și redesenare, aprobarea și startul pe drumul nou. Odată ce, statuat prin proceduri și politici, modul nou de operare este adoptat de toți, viața noastră e mai simplă. A fost lansat proiectul de simplificare a ofertelor, proceselor și tehnologiilor. Pe acest subiect, aș menționa din realizările pe 2018 semnarea contractelor de servicii fixe în avans (sign contract upfront), reducerea numărului de planuri tarifare, simplificarea rețelei de cupru și introducerea alternativelor FMS etc. În alte inițiative, rezultatele au fost mult sub așteptări. Dar cum spunea cineva, «greșelile sunt acceptabile dacă sunt rezultatul dorinței de a progresa». Este exact ceea ce avem nevoie acum: să progresăm. Aceasta înseamnă transformări și mai radicale și nu doar pentru o vreme, ci atâta timp cât va fi nevoie pentru a înregistra la nivelul întregii companii o creștere sustenabilă”, se spune în mesaj.
În viziunea lui Majoros, transformarea grupului Telekom Românie va conduce la simplificarea și digitalizarea activității. El cere salariaților, pe care îi consideră colegi, să fie mai exigenți, în condițiile în care piața telecom este una dificilă, atât la nivel global, cât și local.
CITEȘTE ȘI Orange, Telekom și Huawei se luptă pentru rețele de internet în 4.500 de școli, contract de peste 165 milioane lei“Dragi colegi, misiunea mea aici este să continui transformarea radicală menită să ne conducă la ceea ce ne dorim: să fim simpli și digitali. Piața de telecom este una dificilă, atât global, cât și local. Dacă nu suntem mai exigenți cu noi înșine decât este piață, înseamnă că vom livra sub nivelul pieței. Și acest lucru nu este posibil sau acceptabil. Echipa evoluează și ea, prin prisma schimbărilor organizaționale pe care le operăm. Nimeni nu este ocolit de aceste schimbări care, în ciuda impactului numeric foarte limitat, generează valuri de îngrijorare. În inima acestui business, sunt convins, avem puterea necesară, iar cei care au această forță trebuie să ne conducă spre o poziție de top pe piață. Telekom Romania are nevoie de noi competențe pentru a avea succes în industria de telecomunicații. Trebuie să susținem cu toții această cauza, miza fiind viitorul companiei. Cred în puterea noastră, rezistență, capacitatea de adaptare și reinventare. Trecutul recent are câteva povești de succes. Pentru mai mult, efortul nostru, în primul rând în ceea ce ne privește pe fiecare în parte, este vital. Cred că putem!”, își încheie Majoros mesajul.
Potrivit News.ro, un protest al sindicaliștilor din compania Telekom este programat să aibă loc de la ora 16.00, în fața Ministerului Comunicațiilor, aceștia reclamând "miile de concedieri abuzive, mascate obscur si petrecute în ultimii ani", volumul mare de muncă și "salarii mizere".
Reprezentanții sindicaliștilor susțin că au semnalat instituțiilor de control situația, dar acestea nu au făcut nimic. Protestul este organizat de Sindicatul Național Telecomunicații Mobile (SNTM), afiliat confederației Blocul Național Sindical (BNS), "ca urmare a miilor de concedieri abuzive, mascate obscur si petrecute în ultimii ani". Sindicaliștii susțin că astfel volumul de muncă a crescut, dar salariile au rămas "mizere", conform sursei citate.
CITEȘTE ȘI FOTO Telekom România anunță noua ofertă comercială pentru rezidențial: 15 euro pe lună pentru Internet TV cu 110 canale, Internet fix la 1Gbps și telefonie mobilă 4G. Bonus: șase luni Netflix. Oferta unui concurent, aruncată pe josTelekom România este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
Prin Ministerul Comunicațiilor, statul are o participație de 45,96% în capitalul social al Telekom Romania Communications (fost Romtelecom), care, la rândul ei, deține 30% din acțiunile fostului Cosmote.
Grupul elen OTE controlează 54,04% din acțiunile fostului Romtelecom.
Deutsche Telekom este cel mai mare acționar al OTE.