Vânzările grupului israelian Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, în România au crescut anul trecut cu 19,1%, comparativ cu 2014, la 255 milioane lei (56,7 milioane euro), susținute de creșterea volumelor și a prețurilor. Rezultatul reflectă și achiziția cafelei solubile Amigo, fără aceasta creșterea fiind de 11%.
În ultimul trimestru, vânzările au urcat ușor în valoare, cu doar 0,6%, dar volumele au scăzut, potrivit raportului financiar al grupului.
Strauss precizează că scumpirea cafelei vine ca urmare a creșterii prețului la materia primă, cafeaua verde.
În șekeli, vânzările Strauss Coffee România au crescut cu 7,9% anul trecut, la 263 milioane șekeli.
În septembrie 2014, Strauss Coffee a finalizat tranzacția prin care a preluat brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 milioane dolari.
Compania arată că tranzacția a consolidat poziția Strauss pe piața cafelei solubile din România, devenind astfel cel mai mare jucător de pe acest segment. Principalii competitori sunt Nestle, cu brandul Nescafe, și Mondelez, cu brandul Jacobs.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 și deține o unitate de producție în București.
Prezentă în 20 de țări, Strauss Coffee are 14 fabrici și vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari și produce și vinde cafea prajită și măcinată, boabe și cafea instant, dar și cappuccino, espresso, ceaiuri și ciocolata caldă.