Vânzările totale sub marca Dacia au crescut cu 7,7% anul trecut, la 550.920 de unități, din care peste 93% pe piețele din afara României, unde livrările s-au majorat cu 6%. În primul trimestru din acest an vor fi lansate versiuni echipate cu transmisie pilotată la modelele Sandero și Logan.
Potrivit unui comunicat al producătorului auto, în 2015, modelele Sandero, Duster și Logan au înregistrat fiecare vânzări de peste 100.000 de unități. Automobilele marca Dacia sunt produse atât la fabrica de la Mioveni, cât și la uzina deținută de Renault în Tanger, Maroc.
Pe piața românească, vânzările Dacia au avansat cu peste 24%, la aproape 37.000 de unități, din care 11.500 au fost achiziționate prin programul Rabla. Circa 43% din vânzările în România în 2015 au fost asigurate de modelul Logan berlină (peste 16.100 de unități vândute).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În total, în afara României au fost vândute anul trecut 513.974 de mașini, cu 6% mai multe față de anul 2014. Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din mașinile vândute de Dacia în 2015 fiind înmatriculate în țările Vechiului Continent", se arată în comunicatul Dacia.
În Franța, principala destinație de export, Dacia a vândut în 2015 peste 100.000 de mașini, având o cotă de piață de 4,36%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Dacia precizează că Sandero se situează pe poziția a noua în clasamentul celor mai vândute modele de pe piața franceză.
"Spania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de peste 55.000 de unități și o cotă de piață de 4,6%. Germania se situează pe poziția a treia, cu peste 47.400 de unități, urmată la mică distanță de Italia, unde au fost vândute anul trecut aproape 46.800 de vehicule marca Dacia. În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 26.300 de unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul piețelor externe ale mărcii", precizează Dacia.
Pentru 2016, producătorul auto își propune menținerea și consolidarea poziției de lider de piață în România, lansarea în primul trimestru al anului a versiunilor echipate cu transmisie pilotată la modelele Sandero și Logan, precum și continuarea procesului de modernizare a rețelei comerciale Dacia.
CITEȘTE ȘI Fiat Chrysler neagă acuzațiile privind falsificarea vânzărilor în SUARenault, proprietarul Dacia, a raportat vânzări globale record de peste 2,9 milioane de unități, în urcare cu 3,3% față de anul 2014. În Europa, livrările Renault au crescut cu 10,2%, la peste 1,6 milioane de unități.
Grupul francez estimează că va înregistra în acest an creșteri în toate cele cinci regiuni unde este prezent, în condițiile în care piața auto mondială este preconizată să avanseze cu 1-2%, după o creștere de 1,6% în 2015. Renault anticipează o creștere anuală de 2% în Europa.
Luni, oficialii companiei-mamă franceze, Renault, sunt așteptați la Ministerul Mediului și Energiei din Franța, unde vor trebui să explice unei comisii tehnice de ce unele dintre modelele testate de autoritățile franceze depășesc nivelul admis pentru emisiile de gaze.
Acțiunile Renault au scăzut cu peste 21% joia trecută, în urma informațiilor privind o serie de percheziții declanșate de autoritățile anti-fraudă franceze la birourile companiei, de unde au fost ridicate calculatoare. Guvernul francez a dispus declanșarea unei anchete oficiale pentru a stabili dacă vehiculele aflate în circulație pe străzile din Franța respectă standardele legale privind emisiile de gaze, în contextul scandalului izbucnit în luna septembrie, după ce grupul german Volkswagen a admis că peste 11 milioane de vehicule vândute în ultimii șapte ani au fost echipate cu un dispozitiv ilegal, care permite manipularea testelor antipoluare.
Testele efectuate până în prezent de autoritățile franceze nu au relevat prezența unui astfel de dispozitiv pe mașinile Renault, însă unele dintre modele diesel depășesc nivelul de noxe maxim admis, a spus, joia trecută, ministrul Mediului și Energiei, Segolene Royal. Ministrul a precizat că emisiile de gaze au fost depășite și în cazul a doi constructori străini, fără să precizeze modelele afectate.