Spaniolii de la CAF contestă în instanță decizia de anulare a licitației Metrorex pentru trenurile Magistralei Drumul Taberei – Pantelimon

Spaniolii de la CAF contestă în instanță decizia de anulare a licitației Metrorex pentru trenurile Magistralei Drumul Taberei – Pantelimon
scris 14 feb 2017

Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) din Bilbao (Spania) a contestat în instanță decizia prin care Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a anulat licitația de 1,56 miliarde de lei, fără TVA, pentru trenurile destinate Magistralei 5 Drumul Taberei – Pantelimon, procedură de atribuire câștigată de spanioli și anchetată de Direcția Națională Anticorupție (DNA).

La finele lunii ianuarie, CNSC a admis în parte contestațiile Alstom și Astra Vagoane Călători și a anulat procedura de atribuire în integralitatea sa.

Urmărește-ne și pe Google News

În schimb, instituția a respins cererea Astra Vagoane Arad de sancționare a CAF prin interzicerea participării companiei din Spania la viitoare proceduri de achiziții publice pentru o perioadă de 5 ani.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Metrorex a inițiat licitația pentru 51 de trenuri în iunie 2014. Cu o durată de 7 ani, contractul a fost estimat la 1,556 miliarde de lei, fără TVA, și finanțat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, și bani de la buget, potrivit anunțului de participare.

Internele caută operator de telefonie mobilă. Contractul este estimat la 15 milioane de euro până la finele anului 2019 CITEȘTE ȘI Internele caută operator de telefonie mobilă. Contractul este estimat la 15 milioane de euro până la finele anului 2019

În octombrie 2014, transportatorul public a primit oferte de la Astra Vagoane Călători Arad, CSR Qingdao Sifang (China), Alstom Transport România (terț susținător Alstom Transport Franța), Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Polonia și CAF Spania (terț susținător Atelierele CFR Grivița București).

În martie 2015, comisia de evaluare a Metrorex a stabilit că oferta câștigătoare aparține CAF.

O lună mai târziu, CNSC a decis să suspende "soluționarea contestațiilor depuse de către Alstom Transport, (...) și, respectiv, de către Astra Vagoane Călători, (...), în contradictoriu cu Metrorex, (...) până când hotărârea pronunțată în cauza în care se fac cercetări, în dosarul penal nr. 88/P/2015, va rămâne definitivă".

În prealabil, CNSC a solicitat DNA informații privind licitația Metrorex și daca sunt nereguli anchetate în legătură cu desfășurarea procedurii.

În decembrie 2015, procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex, membru al comisiei de licitație, în dosarul privind achiziția de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon.

EXCLUSIV Ultima oră în falimentul Carpatica Asig. Fostul administrator al lui Dinamo și două dintre numele grele din lumea insolvențelor, propuneri pentru poziția de lichidator CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ultima oră în falimentul Carpatica Asig. Fostul administrator al lui Dinamo și două dintre numele grele din lumea insolvențelor, propuneri pentru poziția de lichidator

El este acuzat că a transmis informații în scopul adjudecării licitației de către CAF. De asemenea, DNA l-a trimis în judecată și pe Ovidiu Băncescu, reprezentant CAF.

"În acest context, în perioada octombrie 2014 - martie 2015, inculpatul Băncescu Ovidiu, reprezentant al uneia dintre societățile participante la licitație, l-a determinat pe inculpatul Picu Valeriu, membru al comisiei de licitație, să furnizeze, în mod continuu, informații cu caracter confidențial vizând desfășurarea licitației, reprezentanților uneia dintre societățile participante la licitație. Aceste informații se refereau inclusiv la ofertele și condițiile celorlalți contracandidați, având ca rezultat vicierea gravă a procedurii de licitație. Informațiile confidențiale erau oferite atât în scopul adjudecării licitației de către firma respectivă, cât și pentru ca inculpatul Picu Valeriu să continue să încaseze foloase (contravaloarea traducerilor solicitate de reprezentantul firmei, inculpatul Băncescu Ovidiu și efectuate prin intermediul unei PFA aparținând unei rude a angajatului Metrorex)", se arăta într-un comunicat al DNA din 15 decembrie 2015.

Armata caută asigurător pentru militarii aflați în misiuni de luptă. Polița este estimată la 8,3 milioane de lei CITEȘTE ȘI Armata caută asigurător pentru militarii aflați în misiuni de luptă. Polița este estimată la 8,3 milioane de lei

Tribunalul București nu a luat încă nicio decizie în dosarul inculpaților Ovidiu Băncescu și Valeriu Picu. Ultimul termen a fost programat pentru joi, 9 februarie.

Metrorex a mai atribuit CAF, în 2011, un contract de 97 milioane de euro pentru livrarea a 16 garnituri, extins în decembrie 2014 cu încă opt trenuri, cu un cost de 47 milioane de euro.

Cu peste 4.000 de angajați, Metrorex operează o rețea de 69,25 kilometri cale dublă, distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații.

Cu o valoare estimată la peste un miliard de euro, primul tronson al magistralei va lega Drumul Taberei (Râul Doamnei) de Eroilor, pe o lungime de 6,88 kilometri și 10 stații. Ultimul termen avansat de Ministerul Transporturilor pentru deschiderea magistralei este sfârșitul anului 2017. Lucrările au început în 2011.

În 2015, conform celor mai recente date, încasările Metrorex au atins 537,8 milioane de lei, de la 569 milioane de lei în urmă cu un an. Transportatorul a închis anul pe zero, la fel ca în 2014.

Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrorex
licitatie
trenuri
instanta
cnsc
astra
caf
alstom
contestatie