Un român din doi nu resimte mândrie națională în acest moment, iar nouă români din zece îi percep pe cei din jurul lor ca fiind iritați și obosiți. Cum percep românii nivelul de trai - Studiu

Social   
Un român din doi nu resimte mândrie națională în acest moment, iar nouă români din zece îi percep pe cei din jurul lor ca fiind iritați și obosiți. Cum percep românii nivelul de trai - Studiu

Un român din doi nu resimte mândrie națională în acest moment, iar nouă români din zece îi percep pe cei din jurul lor ca având mai degrabă o stare generală de iritare și oboseală, indică cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piață. Potrivit aceluiași studiu, aproape jumătate dintre români consideră că ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-și asigura traiul.

Cel mai recent studiu realizat de compania Reveal Marketing Research a analizat starea actuală a românilor, aspectele importante ale momentului, precum și evoluția acestora în timp, comparativ cu studiul similar din aceeași perioadă a anului 2022. Astfel, potrivit studiului, 87% dintre români consideră că cei din jurul lor sunt mai nervoși și obosiți ca oricând, însă jumătate dintre români au sentimente predominant pozitive în această perioadă. Dintre aceștia, 27% se declară optimiști și cu energie, iar 23% spun că se simt relaxați și privesc cu calm ceea ce se întâmplă în jur, ambele atitudini fiind mai des întâlnite în rândul seniorilor (+60 ani).

Urmărește-ne și pe Google News
Hotel de pe litoral, amendat după reclamația unui client legată de camerele de supraveghere CITEȘTE ȘI Hotel de pe litoral, amendat după reclamația unui client legată de camerele de supraveghere

Pe de altă parte, 32% dintre români recunosc că se enervează ușor și experimentează deseori sentimente de furie, un fenomen accentuat în special în rândul persoanelor din Generația Y (29-44 ani) – 38%, iar 18% se simt mai degrabă plictisiți sau obosiți în viața de zi cu zi, scrie News.ro.

Percepția românilor asupra celor din jur este predominant negativă, majoritatea descriindu-i pe ceilalți ca fiind nervoși și furioși (58%) sau obosiți și plictisiți (29%). Discrepanța dintre evaluarea propriei stări (50% sentimente negative) și percepția generală asupra celorlalți (87% sentimente negative) poate fi explicată prin tendința de a vedea propria stare într-un mod mai favorabil decât pe cea a altora.

Majoritatea românilor se declară mulțumiți de relațiile cu familia și prietenii (92%) și de nivelul de dezvoltare personală atins (79%). Conform celei mai recente evaluări realizate de Reveal Marketing Research, comparativ cu datele din 2022, românii se declară ușor mai mulțumiți de relațiile cu familia și prietenii (+3%). Cu toate acestea, satisfacția față de carieră și mediul de lucru a scăzut semnificativ, cu 7%, iar percepția asupra situației financiare s-a deteriorat cu 4%. Aceste tendințe reflectă provocările actuale cu care se confruntă societatea și subliniază importanța măsurilor menite să îmbunătățească echilibrul dintre viața personală și profesională.

Principalele insatisfacții: locul de muncă și situația financiară personală

Cele mai mari surse de satisfacție în viața de zi cu zi a românilor provin din relațiile interpersonale: 92% declară că sunt mulțumiți de relațiile cu familia și prietenii, 79% de nivelul lor de dezvoltare personală și 76% de relațiile sentimentale. Totuși, persoanele cu venituri sub 3.000 de lei raportează un nivel mai scăzut de satisfacție în viața de cuplu (63%).

Cele mai multe insatisfacții, locul de muncă și situația financiară personală

La polul opus, cele mai scăzute scoruri de satisfacție se înregistrează în sfera profesională (locul de muncă – 65%), în cea economică (situația financiară personală – 59%) și în domeniul socio-politic (situația economică a României – 25% și situația politică a României – 24%).

În ceea ce privește mândria națională, aproximativ jumătate dintre români (51%) se simt mândri în mare sau foarte mare măsură că sunt români, însă acest procent este semnificativ mai scăzut în rândul tinerilor: doar 35% dintre cei din Gen Z (18-28 ani) și 42% dintre cei din Generația Y (29-44 ani) împărtășesc acest sentiment.

Românii în fața inflației: 46% cumpără doar strictul necesar

Inflația ridicată i-a determinat pe români să prioritizeze cheltuielile pentru acoperirea nevoilor de bază. Astfel, 46% dintre ei sunt de acord, în mare și foarte mare măsură, că achizițiile lor actuale sunt strict necesare pentru supraviețuire.

În ultima lună, românii au cheltuit cel mai mult pe produse alimentare (89%), utilități (82%), produse de igienă personală (73%), produse pentru îngrijirea casei (67%) și medicamente sau suplimente (66%).

Pe de altă parte, în ultima lună, românii au alocat sume reduse pentru cărți (16%), călătorii și vacanțe (13%) sau produse destinate hobby-urilor (7%).

DNSC, nouă alertă privind un atac de tip phishing care implică utilizarea identității ANAF. Atacatorii trimit e-mailuri despre o presupusă rambursare de taxe CITEȘTE ȘI DNSC, nouă alertă privind un atac de tip phishing care implică utilizarea identității ANAF. Atacatorii trimit e-mailuri despre o presupusă rambursare de taxe

Comparativ cu 2022, datele recente arată o creștere semnificativă a cheltuielilor realizate în ultima lună pentru categoriile de bază, precum produsele alimentare (+17%), utilitățile (+16%), produsele de igienă corporală (+11%), produsele pentru curățenie (+8%) și medicamentele și suplimentele (+12%). Aceste evoluții indică o orientare accentuată a consumului către necesitățile zilnice. În schimb, românii au cheltuit mai puțin față de 2022 pe produse cosmetice și parfumuri (-3%), articole destinate hobby-urilor (-3%) și accesorii precum ceasuri și bijuterii (-2%), reflectând o tendință de prioritizare a cheltuielilor esențiale în contextul economic actual.

Ce așteaptă românii de la branduri

Într-un context economic și emoțional dificil, românii consideră că brandurile ar trebui să se concentreze mai mult pe mesaje motivaționale și optimiste (59%), pe promovarea sănătății, protecției și siguranței (50%) și pe susținerea produselor și antreprenorilor locali (42%).

Românii se așteaptă ca firmele și companiile să protejeze angajații și să evite concedierile (57%), să susțină comunitățile prin donații (44%) și să utilizeze resursele pentru producerea de bunuri esențiale (40%).

Pornind de la situația economică actuală și starea de spirit predominant pesimistă a românilor, brandurile pot identifica oportunități de creștere specifice piețelor în care activează, prin intermediul unor studii de imagine de brand, a traseelor din Consumer Decision Journey (CDJ) și a cercetărilor de tip U&A (Usage & Attitudes).

Aceste tipuri de studii oferă o înțelegere clară a modului în care atitudinile consumatorilor și comportamentele de consum s-au schimbat, precum și a modului în care utilizarea diferitelor categorii de produse s-a ajustat, permițând brandurilor să își adapteze strategiile și să răspundă mai bine nevoilor actuale ale consumatorilor.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

viewscnt
Afla mai multe despre
mândrie națională
romania