Un nou sediu pentru Serviciul de eliberare a pașapoartelor se va deschide săptămâna viitoare în mall-ul ParkLake din Sectorul 3 al Capitalei, urmând să fie relocate acolo sediile din Șoseaua Pipera și din Piața Amzei. După deschiderea acestui nou sediu, pentru regiunea București-Ilfov vor fi eliberate pașapoarte doar în două puncte: în ParkLake și, de anul trecut, în mall-ul Plaza România.
Potrivit Ministerului Afacerilor Interne, noul sediu al Serviciului de eliberare a pașapoartelor din ParkLake se va deschide luni, 16 iulie, iar acolo se vor muta sediile din Șoseaua Pipera și din Piața Amzei, scrie News.ro.
Reprezentanții instituției precizează că cetățenii care au depus până în prezent sau vor depune în următoarele zile cereri pentru eliberarea pașapoartelor la sediile vechi și le vor putea ridica din punctul de lucru din ParkLake săptămâna viitoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După deschiderea noului spațiu, pentru regiunea București-Ilfov vor fi primite solicitări și se vor elibera pașapoarte numai în două puncte: în mall-ul ParkLake din Sectorul 3, unde vor funcționa 14 ghișee de primiri cereri și trei ghișee de eliberări pașapoarte, și în Plaza România din Sectorul 6, în care funcționează 20 de ghișee de primiri cereri și trei ghișee de eliberări pașapoarte.
"Demersurile pentru deschiderea punctului de lucru din ParkLake au fost făcute de Instituția Prefectului Municipiului București în urma solicitării ministrului afacerilor interne, Carmen Dan, de a identifica soluții pentru îmbunătățirea condițiilor de desfășurare a activității de eliberare a pașapoartelor și pentru reducerea timpului de așteptare la ghișee”, transmite MAI.
Plata taxei pentru obținerea pașaportului se poate face online, în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituție a Prefectului, de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament bancar, prin mandat poștal la orice Oficiu Poștal sau în numerar sau după caz prin intermediul POS-urilor la casieriile unităților Trezoreriei Statului, la casieriile Instituțiilor Prefectului și la casieriile unităților CEC BANK.
Sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple București din Plaza România a fost deschis anul trecut după o serie de amânări, preluând activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, respectiv cele situate în strada Ion Țuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinței, numărul 1, Sector 4 și strada Virtuții, numărul 1-3, sector 6. Acestea și-au încetat activitatea odată cu deschiderea noului sediu. Aici, programul normal pentru depunerea documentelor și ridicarea pașapoartelor este între orele 8.30 și 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi și vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marți.
Vara trecută, la sediul pentru eliberarea pașapoartelor din Pipera s-au format cozi de sute de oameni, care veneau cu câteva ore bune înainte de începerea programului pentru a fi siguri că prind loc în față și scapă de lunga așteptare pentru depunerea actelor. În timp ce la sediul din Pipera erau procesate peste 900 de cereri pe zi, la celelalte patru birouri nu erau procesate mai mult de 100 de solicitări.