Trei din patru studenți români doresc să-și continue educația post-universitară, comparativ cu 39% dintre studenții din Europa Centrală și de Est.
Doar 15,6% dintre millennials sunt de părere că absolvenții de universitate din țară sunt pregătiți pentru viața profesională, arată raportul Deloitte Primii pași pe piața muncii 2018, care descrie opiniile despre carieră, viață și educație a peste 5.700 de studenți și absolvenți de facultate de la universitățile de prestigiu din 14 țări din regiune.
Aproape 50% dintre respondenții români privesc educația ca pe una dintre cele mai importante valori în viață. Când vine vorba de experiența în muncă, cele mai frecvente tipuri de experiențe selectate de către studenții români au fost voluntariatul și posturile sau internship-urile legate de domeniul în care studiază (57%). 90% dintre studenți consideră că internship-urile oferă experiențe utile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Studenții români nu se simt pregătiți sa înceapă o carieră profesională, întrucât consideră că educația primită nu îi ajută să răspundă provocărilor pe care le vor experimenta, iar acest fapt se poate vedea și în practică. Este esențial ca mediul de afaceri și cel academic să lucreze împreună cu studenții pentru a înțelege de unde provine această insatisfacție. Este important să facem legătura dintre cele două lumi funcțională astfel încât tinerii să se simtă mai pregătiți pentru muncă”, spune Alexandra Iorgulescu, director de resurse umane Deloitte România.
În ce privește prioritățile, tinerii plasează pe primele locuri sănătatea și familia, urmate de educație (49,6%) si munca (46,6%).
“Tinerii își doresc să facă parte din organizații conduse democratic, unde munca lor este apreciată, opiniile lor contează si unde pot face diferența. Angajatorii care reușesc sa creeze acest context vor câștiga loialitatea și dedicația angajaților tineri și talentați”, a adăugat Iorgulescu.
În opinia respondenților români, prioritățile pe care liderul ideal ar trebui să le aibă sunt viitorul sustenabil al organizației (47%) și creșterea și dezvoltarea profesională a angajaților (45%).
Similar colegilor lor din alte țări, atunci când își aleg locul de muncă, tinerii români prețuiesc, mai întâi de toate, oportunitatea de a se dezvolta și de a dezvolta competențe noi (59,7%). Deși un salariu atractiv se situează pe locul al doilea, acest criteriu a fost selectat de numai 10,4%.
Aproape jumătate dintre tinerii români (46,8%) își doresc în primul rând să fie experți în domeniile în care activează, in timp ce 35,6% își doresc să dețină poziții manageriale în viitor. Majoritatea respondenților își doresc să lucreze într-o mare corporație (43,6%) și doar 17,3% să aibă propria lor afacere.
Când vine vorba de salarii, tinerii din România par să valorifice mai mult oportunitatea de a lucra decât veniturile pe care le generează, întrucât numai 17,4% au spus că doresc să câștige mai mult de 3.500 lei. Doar 8,1% își propun să câștige mai mult de 4.500 lei, mulți dintre aceștia bărbați care planifică să devină manageri. Femeile însă se așteaptă la salarii mai mici, întrucât spun că vor să câștige până la 2.,000 lei, pe când bărbații au selectat între 2.501-3.000 lei.
În mod surprinzător, când vine vorba de a se reloca în străinătate, doar puțin peste 50% s-ar muta în altă țară, ușor sub media regională (56%). Rezultatul este destul de surprinzător în contextul în care doar 7,1% dintre participanții la studiu consideră că situația economică este pozitivă, mai puțin de o treime din media regională.