Studiile de fezabilitate pentru trei loturi ale autostrăzii Sibiu-Pitești ar putea fi finalizate în 15 noiembrie, iar Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) și-a luat angajamentul de a termina lucrările în 2021, cu un an mai devreme decât era prevăzut în Masterplanul general de transport, a anunțat, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.
Autostrada Pitești-Sibiu, parte din Autostrada București-Nădlac (A1) este, în prezent, cel mai important proiect de șosea rapidă din România, deoarece realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală și frontiera cu Ungaria.
În plus, autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munții, făcând legătura între Muntenia și Transilvania, peste Munții Carpați.
CITEȘTE ȘI Ministru: Nu știu dacă vom avea chiar 1.000 kilometri autostrăzi, dar o să fim pe acolo. Anul acesta nu va fi observat mare lucru!În prezent, proiectul se află în faza de revizuire a studiului de fezabilitate, contractul suferind, însă, mari întârzieri, arată news.ro.
Bușe a declarat că licitațiile pentru proiectul tehnic și obținerea autorizației de construire vor fi finalizate până în 30 noiembrie pentru loturile 1, 4 și 5.
La loturile 2 și 3, cele mai dificile, vor fi revizuite studiile de traseu în cateva zile, potrivit recomandărilor făcute în raportul efectuat de instituția independentă Jaspers, fără de care nu ar fi posibilă obținerea de finanțări europene.
”Studiul de fezabilitate al autostrăzii va fi finalizat în aprilie 2017, iar lansarea licitației va avea loc în mai 2017. Trebuie reținut că, deși masterplanul prevedea ca Sibiu-Pitești să fie terminată in 2022, angajamentul celor de la CNADNR este 2021, deci cu un an mai devreme”, a declarat Bușe.
Directorul CNADNR, Cătălin Homor, a declarat în luna iulie, într-un interviu acordat News.ro, că proiectul autostrăzii era anul trecut "în moarte clinică", având întârzieri și probleme mai mari decât majoritatea proiectelor de autostrăzi din România.
CITEȘTE ȘI Proprietatea, taxată și când nu mai există: Obligația de a plăti impozit pe mașinile radiate a ajuns la Curtea ConstituționalăÎn plus, rezilierea contractului de proiectare ar fi dus la o întârziere de până la doi ani, în contextul în care termenul de începere a lucrărilor era estimat la sfârșitul anului 2018 sau începutul anului 2019.
Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering (România) a câștigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate în 2014, pentru circa 11 milioane de euro, dar nu a respectat niciun termen până acum, întârziiind automat și demararea efectivă a lucrărilor.