Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) anunță că a avizat, marți, soluția tehnică pentru porțiunea de 200 de metri ”scufundată” din lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie.
Lucrările la acest tronson, efectuate de CNADNR în regie proprie, au început în luna aprilie a acestui an. Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, care a vizitat luna trecută lotul 3, a cerut terminarea lucrărilor și redeschiderea circulației în septembrie.
În cadrul ședinței de marți, proiectul tehnic a fost avizat cu 12 voturi pentru și patru împotrivă. Soluția tehnică presupune săparea de tranșee, care au rol să dreneze apa acumulată în fundația autostrăzii, cu distanță variabilă între ele, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Soluția tehnică avizată presupune execuția a șase tranșee drenante, la o adâncime de șapte metri, transversal amprizei autrostrăzii, distanța dintre acestea fiind variabilă.
Proiectantul va trebui să stabilească detaliile de execuție și să asigure asistența tehnică pe întreaga perioadă de execuție a lucrărilor. De asemenea, acesta urmează să găsească soluțiile de remediere pentru celelalte zone cu degradări și prezentate în cadrul CNADNR pentru avizare.
Soluția tehnică aleasă de CNADNR în cazul lotului 3 a fost aspru criticată și de către specialistul în infrastructură Mihai Crăciun, unul dintre fondatorii asociației Construim România.
Acesta a atras atenția că soluția aleasă de CNADNR este o continuare a celei folosite de constructorul tronsonului respectiv, firma italiană Impregilo. Crăciun a atras atenția asupra faptului că această soluție nu rezolvă problema reală, cea a solului nisipos și a izvoarelor subterane.
”CNADNR face acolo terasamente, adică practic așează pământ peste zona afectată. Problema reală este însă dedesubt, unde sunt izvoare subterane care își schimbă mereu cursul, solul fiind unul nisipos. Aceeași soluție a aplicat-o și Impregilo”, a afirmat recent Crăciun, pentru News.ro.
CITEȘTE ȘI Șoferii români ar putea beneficia de 1.000 de km de autostradă la finalul anului viitorPotrivit specialistului, soluția eficientă pentru porțiunea afectată ar fi construirea unui viaduct, cu piloni de beton înfipți în stratul de stâncă aflat sub solul nisipos. O astfel lucrare ar dura, însă, minimum un an, ceea ce face imposibilă respectarea termenului cerut de autorități. În plus, pe lotul 3 mai există o problemă majoră, la viaductul Aciliu, aflat la circa doi kilometri de zona scufundată.
”Au apărut fisuri la ambele capete ale viaductului. Soluția ar fi lungirea acestuia, pentru creșterea stabilității, iar această lucrare ar dura doi ani”, a explicat recent Crăciun.
În apropiere de viaduct se află dealul Bucium, care, pe o lungime de circa 600 de metri, alunecă ușor la vale după fiecare ploaie puternică, din cauza solului nisipos. Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, în prezența premierului Victor Ponta, candidat la alegeri. În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porțiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri și denivelări grave pe carosabil.