România a propus Comisiei Europene, prin ministrul Transporturilor, 16 mari proiecte de infrastructură care să fie finanțate din Fondul European de Investiții Strategice (FEIS). Prin acest fond, sunt puse la dispoziție 315 miliarde de euro pentru proiecte din 17 țări.
Printre proiectele propuse se află:
În domeniul aerian:
extinderea Aeroportului Băneasa - renovare și modernizare terminal, turn de control, căi de rulare, platformă avioane, parcare, iluminare, stație de carburanți, stație de pompieri
extinderea Aeroportului Otopeni – un nou terminal realizat în două etape, platforme avioane, căi de rulare, conexiune la rețeaua rutieră, parcare, clădiri auxiliare, turn de control, echipamente și vehicule speciale
În domeniul rutier:
Autostrada Craiova – Pitești – 121 kilometri
Centura Sud București, la profil de autostradă – 48 kilometri
Mentenanța autostrăzilor București – Constanța (A2) și București – Pitești (A1).
În domeniul feroviar:
Pachet de investiții pentru conectarea Bucureștiului cu zonele industriale din Sud
Modernizarea liniilor CF aflate pe Coridorul Orient Est-Mediteranean
Modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia (44 kilometri)
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lista firmelor românești care au trecut granița, ierarhizate de stat după exportul net
În domeniul naval:
Construcție cheu la Gura Canalului Dunăre – Marea Neagră – 287 metri de cheu, terminal de 1.8 hectare
Extindere cheu dana 85 – 89 – 578 m de cheu, terminal de 4,4 hectare
Terminal de containere pe insula artificială – extindere insula artificială prin metoda pământ câștigat din mare (66,6 hectare) și construcție terminal de containere de 28 hectare
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV România nu a găsit piață în SUA pentru multe produse, dar exportă arme. Top-urile complete ale firmelor exportatoareTerminal de cereale pe insula artificialp – extindere insula artificială prin metoda pământ câștigat din mare și construcție terminal de cereale de 18 hectare
Realizarea unei stații de bunkeraj LNG – 241 metri de cheu, 8 hectare suprafață, capacitate de 5.000 – 7.500 metri cubi
Mol 3-4 - terminal de cereale (suprastructură) cu capacitate de 120.000 de tone - ulterior dezvoltării infrastructurii din fonduri structurale;
Platforma industrială Port Constanța Sud – realizare infrastructură pe insulă (22 hectare) și pe țărm (6 hectare), cheu de 350 metri, sistem de conducte