Autoritățile de turism din Elveția le solicită locuitorilor să își petreacă vacanța de vară în țară pentru a ajuta sectorul să își revină după pierderile suferite în timpul crizei Covid-19, scrie publicația TheLocal.ch.
Potrivit unui studiu al Observatoire Valaisan du Tourisme, publicat luna trecută, turismul elvețian a pierdut venituri de aproape 9 miliarde de franci de la începutul pandemiei, la jumătatea lunii martie, arată news.ro.
Însă acum, odată cu relaxarea condițiilor, când publicul poate călători din nou liber, oficialii din turism speră că populația Elveției va opta să pentru vacanțele în țară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Board-ul oficialilor din turism, Switzerland Tourism, a lansat două campanii majore pentru a atrage rezidenții să aleagă vacanțele interne, ”staycations”, în locul călătoriilor în afara granițelor.
Prima campanie se numește „Avem nevoie de Elveția” și se concentrează pe diversitatea peisajului țării.
Cealaltă campanie, „Curat și sigur” subliniază reputația Elveției pentru curățenie și siguranță, care sunt preocupări primare în rândul publicului după criza de sănătate și ar putea fi ”un punct de vânzare puternic”.
Campania prezintă toate măsurile de siguranță și igienă implementate de sectoarele hoteliere, wellness și restaurante ale țării, precum și infrastructura turistică generală.
În plus, având în vedere că aproape toate economiile cantoanelor se bazează pe veniturile din turism, „regiunile sunt angajate într-o concurență acerbă” pentru a-i convinge pe elvețieni să rămână în țară, potrivit unui raport al televiziunii RTS.
Populația Elveției „nu a fost niciodată atât de curtată în propria țară”, se arată în materialul RTS.
De altfel, cantoanele și regiunile elvețiene au diverse oferte pentru turiști.
Pandemia ar putea provoca pierderi de 8,7 miliarde franci (9,05 miliarde de dolari SUA) pentru turismul elvețian între lunile martie și iunie 2020, potrivit unui studiu publicat luna trecută.
Realizat de Institutul de Turism al HES-SO Valais, studiul a implicat peste 3.500 de actori importanți ai turismului, inclusiv restaurante, hoteluri, companii care administrează teleschiuri și organizații turistice.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Restaurante deschise, restaurante încă închise în BucureștiRezultatele studiului indică faptul că proprietarii elvețieni de restaurante se așteaptă ca vânzările să scadă cu aproximativ 95% în aprilie și mai, cu o pierdere a cifrei de afaceri de cel puțin 4,5 miliarde franci în 2020.
Turismul este unul dintre sectoarele cheie din economia Elveției. Cifrele de la Oficiul Federal de Statistică din Elveția au arătat că sectorul a contribuit cu 47,2 miliarde franci în 2018.
Potrivit lui Erik Jakob, șeful Secretariatului de stat elvețian pentru Afaceri Economice (SECO), departamentele relevante ale guvernului elvețian examinează acum o propunere pentru a acorda un pachet de stimulare în valoare de 40 de milioane franci pentru sprijinirea sectorului turismului.