Au, n-au bani, românii cumpără mai ales telefoane inteligente, televizoare, sisteme audio deștepte sau electrocasnice, pe care au cheluit 529 milioane de euro în al doilea trimestru al acestui an, potrivit studiului de piață GfK Temax.
Pe lista de cumpărături au fost mai ales smartphone-urile cu diagonale mari, între 5 și 5,6 inchi, dar și electrocasnicele mari și electronicele.
Și dacă ai un astfel de telefon în buzunar ce rost mai are să-ți cumperi alt aparat foto? Așa că vânzările de camere compacte au continuat să scadă în aceeași perioadă. Piața foto a înregistrat o valoare de 5 milioane de euro, cu o scădere de 18% față de primul trimestru din 2016, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu vânzări totale de 176 de milioane de euro, în al doilea trimestru al acestui an, telecomunicațiile rămân cel mai mare sector de pe piața bunurilor de folosință îndelungată și asta datorită vânzărilor de smartphone-uri, care sunt dotate și cu camere foto performante.
Și accesoriile pentru telefoane mobile, în mod specific căștile, au raportat o creștere a vânzărilor de aproape 28% comparativ cu primele trei luni din 2016. Telefoanele mobile și phablet-urile au scăzut.
De asemenea, piața de electronice a însumat 87 de milioane de euro în perioada menționtă, în reștere de peste 30% față de același trimestru al lui 2015.
Cea mai mare categorie a sectorului – televizoarele cu ecran plat – a crescut cu aproape 34%, înregistrând vânzări de 76 de milioane de euro. Boxele portabile au avut o performanță bună, în timp ce DVD playerele și sistemele de navigație au continuat să scadă.
Dar românii țin și la confortul casei – vânzările de electrocasnice mari, în special cele incorporabile au avut o creștere de 31% în al doilea trimestru al 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la o valoare de 125 milioane de euro. Toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre, însă cele mai mari au fost pentru frigidere.
La capitolul electrocasnice mici, cel mai bine vândute au fost aspiratoarele fără sac și cele verticale, de mână, tip robot, da și cele cu spălare. Aparatele de epilat, dar și cele de îngrijire a părului au avut cele mai mari creșteri din cadrul sectorului. Vânzările de electrocasnice mici au însumat 36 de milioane de euro, în creștere cu 23% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Amenzi triplate marilor magazine pentru vânzarea alimentelor expirate – proiectPiața a crescut și în ceea ce privește imprimantele, multifuncționalele și consumabilele. Au crescut atât vânzările de tonere, cât și cele de cartușe cu cerneală, mai arată datele GfK Temax.
În schimb, cererea pentru tablete și laptopuri a continuat să scadă. După un sfârșit de an cu o performanță bună, atât desktop-urile cât și calculatoare portabile au pierdut teren. În schimb, s-au vândut mai bine camerele web, mouse-urile și tastaturile. Piața IT a scăzut în cel de-al doilea trimestru al anului cu aproape 14%, până la 85 de milioane de euro.