Cea mai cunoscută publicație din industria auto, Automotive News, publică în ediția sa pentru print, din februarie, o analiză a Dacia, care continuă să producă rezultate și să crească la nivel global în pofida faptului că „nu reinventează roata”, publicația încercând să afle secretul succesului mărcii românești.
„Investițiile Renault în Dacia continuă să fie profitabile atât în showroom, cât și în contabilitate. Marca fără zorzoane a stabilit noi recorduri de vânzări la nivel global, în Europa și în Franța anul trecut”, își începe articolul jurnalistul Bruce Gain, corespondent în Franța al publicației.
„Toamna trecută, de exemplu, Dacia a introdus versiunile redesenate pentru patru modele-cheie, inclusiv Sandero, dar a păstrat prețurile neschimbate. În pofida acestui fapt, Francois Mariotte, director comercial Dacia, este încrezător că Dacia va rămâne o fabrică de bani pentru părinții săi”, mai scrie publicația, amintind că directorul comercial Dacia, Francois Mariotte, a refuzat să divulge dacă estimările analiștilor privind o marjă de profit de 10% sunt corecte.
CITEȘTE ȘI Dacia a intrat în război cu importatorii de automobile„Facem mulți bani? Haide să ținem capul drept – modelele noastre sunt în segmentele subcompact și compact, iar prețurile rămân accesibile, așadar nu avem marje de profit precum fac unii constructori premium”, a spus Francois Mariotte. „Dar, la sfârșitul zilei, noi aducem cu siguranță profit pentru Renault!”, adaugă acesta.
După cum reiese din analiză, una dintre cheile succesului Dacia este adresarea către cumpărători cu „grijă pentru buget”, segment în care vânzările au crescut cu 11 procente, la 415.010 vehicule, potrivit raportărilor Renault. Rata de creștere este aproape dublă față de creșterea generală a pieței europene, care a ajuns la 15,1 milioane de vehicule, cu 6,5 % mai multe, potrivit ACEA.
Piața numărul 1 este Franța, unde au fost vândute 112.000 de unități în ultimul an și unde s-a clasat pe locul 4 în clasamentul mărcilor, la categoria clienți privați. Dacia are 80% din cumpărători clienți privați, spre deosebire de alte mărci de volum care se bazează mai mult pe canalele care vând flote pentru a-și menține volumele.
Concluzia pe care o desprinde jurnalistul AN vine dintr-o altă declarație a lui Francois Mariotte. Acesta spune despre clienții Dacia că sunt sensibili la preț, dar cel mai important amănunt este subliniat de celebra expresie „value for money”. „Clienții Sandero și Duster au tedința să opteze pentru opțiuni mai scumpe. Ei caută să facă achiziții inteligente și nu se uită neapărat să cumpere cea mai ieftină mașină posibilă.”