Prețul de achiziție al unui produs alimentar și cel de vânzare către consumator vor fi redefinite, pentru a împiedica marile magazine să mai perceapă ''taxe de raft'', care ridică artificial și nejustificat prețul final al produsului, este argumentul cu care modificarea a fost pregătită acum în Parlament.
Taxele suplimentare percepute de marile magazine de retail, numite ''taxe de raft'', precum servicii de promovare, marketing și reclamă în magazin, servicii de reclamă în pliant, servicii logistice, servicii gestionare perisabilități, servicii de listare articol, pot ajunge până la 34% din costul produsului, în plus față de adaosul comercial obișnuit, ajungându-se astfel ca prețul plătit de consumatorul final să fie de până la 4 ori mai mare decât cel cu care producătorul sau furnizorul vinde marfa către retailer, este susținerea din document.
Un alt argument este că marii retaileri ar încerca să ocolească noile legi schimbând denumirea taxelor folosite anterior.
CITEȘTE ȘI Monitorul Prețurilor a fost lansat, deocamdată doar în București. La ce magazine pot fi comparate prețurileBazat pe toate aceste argumente, parlamentarii vor discuta acum redefinirea prețului de achiziție al bunurilor de către comercianți, astfel încât prețul de vânzare va fi prețul de producție plus adaosul comercial, furnizorilor fiindu-le interzis să factureze alte costuri comerciantului, iar comerciantul neputând factura alte taxe sau costuri furnizorului.