Poșta Română încearcă din nou să intre pe zona bancară și caută un partener, după negocieri blocate cu Nextebank, Intesa și Patria Bank

Poșta Română încearcă din nou să intre pe zona bancară și caută un partener, după negocieri blocate cu Nextebank, Intesa și Patria Bank
scris 14 iul 2017

Poșta Română vrea să își diversifice portofoliul de servicii furnizate clienților și să pună la dispoziție instrumente bancare la nivel național, sens în care va selecta o bancă drept partener. Operatorul poștal cheamă astfel băncile să-i trimită scrisori de intenție cu oferte.

„Prin acest proiect, la ghișeele Poștei Române selectate la nivel național, se vor putea tranzacționa, pe modelul altor administrații poștale europene, produse și servicii bancare în condiții de proximitate și conveniență, în beneficiul tuturor clienților”, afirmă Andrei Stănescu, directorul general al Poștei Române.

Urmărește-ne și pe Google News

Serviciile bancare ce urmează a fi furnizate prin intermediul rețelei de subunități poștale sunt: depunere și retragere numerar, acordare de credite, emitere de carduri credit/debit, servicii referitoare la încasări rate de credit, servicii de colectare a creanțelor, servicii de intermediere în asigurări, servicii aferente contractării serviciilor de tip internet.

Cu afaceri de peste un miliard de lei în 2016, Poșta Română este deținută de Ministerul Comunicațiilor – 75% și Fondul Proprietatea – 25%.

FOTO Numărul corporatiștilor plecați în vacanță în zone ecoturistice s-a dublat. Plătesc și 200 euro pe zi și se relaxează călărind, pedalând, mergând cu caiacul sau observând animale din foișor CITEȘTE ȘI FOTO Numărul corporatiștilor plecați în vacanță în zone ecoturistice s-a dublat. Plătesc și 200 euro pe zi și se relaxează călărind, pedalând, mergând cu caiacul sau observând animale din foișor

În octombrie 2015, Poșta Română anunța că a încheiat un acord de principiu cu Nextebank privind intermedierea produselor și serviciilor bancare în rețeaua de retail a operatorului național de servicii poștale. Acordul de principiu trebuia transmis Băncii Naționale a României spre aprobare.

Negocierile dintre Poșta Română și Nextebank privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghișeele poștale începuseră în martie 2015, după finalizarea unui proces de selecție și evaluare desfășurat în condițiile legii aplicabile.

EXCLUSIV Firma care a asigurat românii cu mașini înmatriculate în Bulgaria, avizată de ASF să intre și direct pe piața locală, este acuzată de practici incorecte de toți partenerii CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Firma care a asigurat românii cu mașini înmatriculate în Bulgaria, avizată de ASF să intre și direct pe piața locală, este acuzată de practici incorecte de toți partenerii

În decembrie 2013, Poșta Română a negociat și cu Grupul Intesa Sanpaolo pentru vânzarea de servicii bancare și financiare în cadrul oficiilor poștale.

Poșta deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poștei Române și peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de rețeaua poștală proprie.

În luna mai a anului trecut, BNR a acordat avizul băncii Patria Bank pentru externalizarea de servicii bancare în rețeaua Poștei Române, în următorii ani.

În luna februarie a acestui an, însă, ministrul de atunci al Comunicațiilor, Augustin Jianu, a declarat, într-un interviu acordat News.ro, că acordul între cele două părți nu funcționează, în contextul desfășurării unor anchete.

viewscnt
Afla mai multe despre
posta
banca