Peste 57% dintre români alocă o sumă cuprinsă între 100 și 300 de lei pentru a cumpăra rechizite școlare în această perioadă, în condițiile în care peste o treime așteaptă începutul anului pentru a cumpăra rechizitele, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață 4Service Group România.
Totodată, unul din patru români cheltuie în medie între 300-600 de lei, în vreme ce 8% dintre cumpărători alocă mai mult de 600 de lei pentru rechizite. Tot 8% alocă și mai puțin de 100 de lei, potrivit studiului, citat de news.ro.
În plus, 37% dintre români spun că vor cumpăra rechizitele necesare după data de 10 septembrie, potrivit studiului.
”Puțin peste 27% le-au cumpărat deja cu 1-2 săptămâni înainte, în vreme ce doar 8% dintre respondenți s-au ocupat de acest aspect din timp, cu mai mult de o lună înainte de începerea anului școlar”, se arată în studiu.
Explicația stă în faptul că părinții așteaptă recomandările învățătorilor și profesorilor, pentru a ști ce anume să cumpere, potrivit studiului. Astfel, 87% dintre cumpărători au declarat că aleg rechizitele în funcție de ce spun cadrele didactice și doar 6% dintre ei apelează la alte surse pentru recomandări. În plus, cumpărăturile sunt făcute, în peste 66% din cazuri, de la hypermarket sau supermarket.
”Doar unul din 4 români intră într-o librărie pentru a cumpăra rechizitele necesar și doar 3,3% dintre ei le cumpără online. Mai mult, peste 48% dintre români cumpără rechizitele pentru un singur semestru, față de 28% dintre ei care le cumpără pentru tot anul școlar”, se arată în studiu.
În ceea ce privește prețul, părinții pun la egalitate reducerile și preferințele copiilor. Astfel, un procent de 39% dintre respondenți au declarat că prețurile reduse și promoțiile primează, în vreme ce 38% își ascultă mereu copiii când vine vorba să aleagă rechizitele pe care aceștia le vor folosi la școală.
Unul din doi români spune că cei mai mulți bani se duc pe lucrurile mărunte, precum caiete, pixuri sau creioane, în vreme ce 17% dintre ei consideră că cele mai mari cheltuieli sunt cele legate de uniformele școlare.
”Următoare în top sunt manualele și ghiozdanele. Cu toate acestea, 6 din 10 români sunt siguri că în timpul anului școlar vor cheltui și mai mult pe rechizite decât au făcut-o în timpul cumpărăturilor de dinainte de 10 septembrie”, se arată în studiu.
Întrebați dacă reducerile din această perioadă li se par reale, 4 din 10 români au răspuns că nu. Astfel, 28% dintre respondenți cred că promoțiile și discount-urile afișate sunt reale, iar peste 30% dintre ei nu au știut ce să răspundă.
Studiul a fost efectuat de 4Service Group România pe un eșantion de 942 de respondenți din mediul urban, în perioada august-septembrie 2018.