O persoană a sunat la 112 de peste 22.000 de ori. Sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv decât copii

O persoană a sunat la 112 de peste 22.000 de ori. Sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv decât copii
scris 16 iul 2021

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat că serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de la începutul anului de peste 231.000 de ori, iar cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în județele Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța. În șase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay, iar apelurile făcute de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din județ. STS a mai precizat că sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv la 112 decât copii.

În perioada ianuarie – iunie 2021, numărul de urgență 112 a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgențe (2.376.367), iar 42,14% non-urgențe (2.063.122).

Urmărește-ne și pe Google News
Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru, un număr de 231.919 (11,24%) au fost apeluri abuzive.

“Sunt situațiile în care, chiar dacă nu au o urgență reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgență fără a spune nimic”, a anunțat STS. Cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în județele Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța.

STS a menționat că față de aceeași perioadă a anului trecut apelurile abuzive sunt în scădere.

“Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, apelurile abuzive sunt în ușoară scădere. În aceeași perioadă a anului trecut s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive, reprezentând 13,96% din numărul apelurilor non-urgente. Cetățenii înțeleg importanța apelării responsabile a serviciului de urgență, însă există încă un număr mare de adulți care sună abuziv la 112, în timp ce alte persoane au, cu adevărat, nevoie de intervenția echipajelor de salvare”, a menționat sursa citată.

2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare? CITEȘTE ȘI 2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare?

De la începutului anului, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay, iar apelurile făcute de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din județ, a afirmat STS, care a mai precizat că sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv la 112 decât copii.

STS reamintește cetățenilor să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgență, iar apelarea abuzivă a acestui serviciu se pedepsește cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenție se deplasează în teren și constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei.

Serviciul de Telecomunicații Speciale îi sfătuiește pe cetățeni să sune la 112 doar când au o urgență sau dacă cineva se află într-o situație de urgență.

“O situație de urgență este aceea în care este necesară intervenția imediată a agențiilor specializate – Ambulanță, Poliție, Pompieri, Jandamerie – atunci când viața, proprietatea sau mediul sunt puse în pericol (incendii, accidente cu victime, persoane inconștiente, probleme medicale grave, agresiuni și alte infracțiuni, inundații, tentative de suicid, tâlhării etc)”, a explicat STS.

FOTO Dragnea, așteptat acasă de prieteni. \ CITEȘTE ȘI FOTO Dragnea, așteptat acasă de prieteni. "Fericire maximă!!!"

De asemenea, STS mai sfătuiește să fie blocat telefonul pentru evitarea unei apelări accidentale, ca persoanele care sună la 112 să coopereze cu operatorul și să răspundă cât mai corect la întrebările adresate și să dea toate detaliile despre ceea ce s-a întâmplat.

Totodată, cetățenii sunt sfătuiți să nu sune la 112 pentru probleme neurgente și să nu apeleze numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților).

viewscnt
Afla mai multe despre
112
sts