Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că s-a ajuns la un punct de minim cu calitatea educației din România, aceasta fiind o concluzie tristă trasă, atât în urma testării elevilor, cât și după ce mediul academic a atras atenția privind calitatea slabă a absolvenților de liceu care intră pe băncile facultăților.
Sorin Cîmpeanu s-a referit, sâmbătă, la Digi24, la concluziile unui studiu din care reiese că elevii intră și ies din școală fără să înțeleagă un text.
”Este o concluzie tristă. Același lucru ni le spun testele PISA, același lucru ni le spun rezultatele la examenele naționale, același lucru ni-l spune mediul universitar atunci când se plânge de calitatea slabă a absolvenților din învățământul preuniveristar când intră pe băncile facultății, uitând de multe ori că sunt rezultatul formării unor profesori care la rândul lor au fost formați în mediul universitar”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul spune că s-a ajuns la un ”punct de minim” în educație.
”Este o confirmare tristă a acestei situații, este o confirmare a ceea ce spun cu maximă onestitate, fără emfază și cu tristețe că am ajuns cu calitatea educației într-un punct de minim, că dacă nici acum nu vom înțelege să ne redresăm având o serie de oportunități pe care aș îndrăzni să le menționez, faptul că s-a finalizat proiectul România educată și că trebuie să fie implementat, există voință politică pentru adoptarea unei legislativ care să operaționalizeze proiectul România educată, simultan cu existența unor respuse din PNRR, fără să consider PNRR un panaceu pentru că am observat și această tendință. Nu, nu este un panaceu, dar este o sursă importantă, este o oportunitate unică 3,6 miliarde de euro investiții pentru educație. Și ăn același timp și elemente precum nevoia de implementare de noi planuri cadru la liceu și de revizuire a celorlaltor planuri cadru în septembrie 2023, planuri cadru care să aibă în spate, de data asta, un curriculum adecvat și nu periat de formă”, a declarat Cîmpeanu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum