Mario Iorgulescu a fost condamnat la 13 ani și opt luni de închisoare de Curtea de Apel București, iar decizia este definitivă. Magistrații au contopit pedepsele din dosarul accidentului pe care acesta l-a provocat cu o sentință mai veche, pentru complicitate la lipsire de libertate.
Curtea de Apel București a decis, miercuri, să admită apelurile declarate de Parchetul de pe lângă Tribunalul București și de Mario Iorgulescu împotriva sentinței penale nr. 132/10.02.2023 pronunțate de Tribunalul București – Secția I Penală, scrie News.ro.
“Desființează în parte sentința apelată și rejudecând în fond: Descontopește pedeapsa rezultantă de 15 ani și 8 luni închisoare aplicată inculpatului în pedepsele componente, de 14 ani închisoare, 2 ani închisoare, 3 ani închisoare și sporul de 1 an și 8 luni închisoare, pe care le repune în individualitatea lor. În baza art. 188 alin. 1 C.p., condamnă pe inculpatul Iorgulescu Gino Mario la pedeapsa de 12 ani închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de omor. În baza art. 39 alin. 1 lit. b) C.p., contopește pedeapsa de 12 ani închisoare aplicată pentru infracțiunea de omor cu pedeapsa de 2 ani închisoare aplicată pentru infracțiunea de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și cu pedeapsa de 3 ani închisoare aplicată pentru infracțiunea de complicitate la lipsire de libertate în mod ilegal aplicată prin sentința penală nr. 944/20.12.2018 pronunțată de Judecătoria Sectorului 3 București în dosarul nr. 33036/301/2016, definitivă prin decizia penală nr. 504/09.04.2021 a Curții de Apel București – Secția I penală”, se arată în minuta instanței.
Magistrații au decis aplicarea celei mai grele pedepse, de 12 ani de închisoare, la care se adaugă un spor de un an și 8 luni închisoare (o treime din totalul celorlalte pedepse), iar în final Mario Iorgulescu urmează să execute o pedepasă de 13 ani și opt luni de închisoare.
De asemenea, instanța a respins, ca inadmisibilă, cererea de sesizare a Curții Constituționale cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 257 alin. 6 Cod procedură penală, formulată de inculpatul Mario Iorgulescu.
Magistrații au mai hotărât să îi interzică lui Mario Iorgulescu, pe o perioadă de cinci ani după executarea pedepsei, următoarele drepturi: de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice, de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat, de a conduce vehicule pe drumurile publice.
Totodată, Curtea de Apel București a stabilit să nu îl oblige pe Mario Iorgulescu să plătească despăgubiri pentru două părți civile, în valoare de 50.000 de lei, daune materiale și 100.000 de euro, daune morale, pentru fiecare dintre acestea, sumele respective urmând să fie achitate de societatea de asigurare.
Decizia este definitivă în privința condamnării, dar poate fi atacată cu recurs pronunțarea împotriva soluției de respingere a cererii de sesizare a Curții Constituționale.
Mario Iorgulescu, fiul fostului președinte al LPF Gino Iorgulescu, a provocat în 8 septembrie 2019 un accident rutier, pe șoseaua Chitilei, din București, soldat cu moartea unui tânăr de 24 de ani.
În urma accidentului, Mario Iorgulescu a fost transportat la Spitalul Universitar de Urgență Elias București, Secția ATI, iar ulterior a fost externat pentru a fi transportat la o clinică de terapie intensivă din Italia, unde a rămas internat până în 7 octombrie, când a fost externat și preluat de un institut de reabilitare psihiatrică din Italia. Ulterior, în 31 octombrie, el a fost internat la o altă clinică din Italia.
Procurori ai Parchetului de pe lângă Tribunalul București au dispus, în august 2020, trimiterea în judecată a lui Mario Iorgulescu pentru omor și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe.
”La data de 08.09.2019, pe fondul unei crize de gelozie și într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l și fiind sub influența cocainei, intenționând să se deplaseze din sat Gulia, com. Tărtășești, spre un club din Parcul Herăstrău, mun. București, inculpatul Iorgulescu Gino-Mario a condus autoturismul marca Aston Martin model DBS cu o viteză ce depășea cu mult viteza legală de 60 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roșie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecția dintre Șos. Chitilei și str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, urcând vehiculul cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de accelerație la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens și intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi, condus de victima V.D.A., care a decedat pe loc, toate acestea în condițiile în care, din momentul în care a pătruns în intersecție pe culoarea roșie a semaforului, inculpatul nu a acționat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de accelerație era apăsată la maximum. Procedând în acest mod, inculpatul a fost indiferent față de urmările acțiunilor sale, pe care le-a prevăzut și acceptat, punând în pericol participanții la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului și astfel ucigând-o pe victimă cu intenție indirectă”, se arăta în rechizitoriu.