Agenția de turism Eturia apreciază că, din punct de vedere turistic, a fost un sezon marcat însă de multă tensiune în piață, dată de concurență ridicată, instabilitate politică, creșteri de tarife la biletele de avion și la hoteluri din cele mai căutate destinații. Directorul general al agenției de turism specializată pe destinații exotice, Sorin Stoica, a declarat, pentru News.ro, că cele mai vândute destinații în primele șase luni au fost Maldive, Japonia, Republica Dominicană, Thailanda și Peru.
Agenția de turism a raportat în primele șase luni o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro.
”Cele mai vândute zece destinații în primele șase luni au fost: Maldive, Japonia, Republica Dominicană, Thailanda, Peru, China, SUA, Cuba, Tanzania, Mauritius și Mexic. O vacanță de plajă de șapte zile cu mic dejun în Asia costă între 1.100 și 1.500 euro de persoană, în funcție de sezonul de călătorie, în care sunt incluse prețul biletului de avion, transferurile, cazarea cu mic dejun în hotel de minim patru reale, asigurarea de călătorie și asistența 24 de ore din 24”, a declarat, pentru News.ro, Sorin Stoica.
În Caraibe, o vacanță all inclusive costă, în aceleași coordonate, între 1.300 și 1.800 euro, doar că avantajul îl dă regimul de all inclusive. În Oceanul Indian costul este între 1.200 și 1.600 euro cu demipensiune. Un circuit de opt zile în care sunt incluse biletul de avion, cazări, trasferuri între locatii cu trenul, avion sau mașina, toate vizitele la obiective, ghizi locali, bacșișuri, asigurare și însoțitor de grup Eturia costă între 1.300 și 2.000 euro.
”De asemenea, românii cheltuiesc într-o vacanță de plajă în medie 800 euro pentru pachetele cu mic dejun și în jur de 400 euro în cazul vacanțelor all inclusive, în principal cu mesele și băuturile neincluse, cu excursiile opționale și suveniruri sau shopping. În vacanțele de tip circuit cheltuie în jur de 500 euro, în general pe mese adiționale și shopping”, a spus Stoica.
Întrebat cum au evoluat vânzările de vacanțe în Canada, odată cu scoaterea vizelor, reprezentantul Eturia a spus că agenția de turism a avut 40 de turiști în această perioadă, față de numai cinci anul trecut.
”Creșterea este foarte mare, însă nu sunt încă cifre solide pe această destinație. Ne așteptăm la o creștere mai mare în 2019 însă aceasta nu va fi posibilă fără o implicare a oficiului de turism canadian care ar trebui sa promoveze Canada ca destinație turistică pe piata din România”, a mai spus Sorin Stoica.